Největším problémem infrastruktury jsou peníze. „V posledních třech letech se dotace stále snižují,“ konstatoval nový ředitel. Čermák je přesvědčen, že je nutné udělat zásadní systémová opatření. Nejčastějším řešením nedostatku peněz je dohoda se zhotoviteli, že se stavba projektů prodlouží.
Nové stavby nerozjíždíme
Důležitou otázkou je zvlněná dálnice D47, kvůli které se ŘSD s Eurovií soudí. „Veškeré mé postupy povedou k tomu, abychom zjistily, jaké škody jsou, a budeme vyžadovat, aby Eurovia dala věc do pořádku,“ prohlásil Čermák. „Já doufám, že padne takový verdikt, který bude respektovatelný z obou stran,“ uvedl. „Rád bych tento spor řešil spíše reálně než mediálně,“ dodal nový ředitel.
Soud zatím stále běží a ŘSD chce jednat. Požadavky jsou jasně definované. „Jsem přesvědčen o tom, že i zhotovitel se chce prezentovat kvalitním dílem,“ myslí si Čermák. Přestože nechtěl mluvit o svých pocitech, je v tomto problému spíše optimistou.
Nejdůležitějšími plány do budoucna jsou pro ŘSD obchvat Prahy, oprava dálnice D1, stavba komunikace R35 a prodloužení D11. Vzhledem ke snižování prostředků byly některé další stavby úplně zastaveny, tomu se ale Čermák chce příště bránit. „My se soustředíme na to, aby nebyly rozjížděny nové stavby,“ uvedl.
Podle Čermáka by bylo dobré zapojit do výstavby infrastruktury také financování ze soukromého sektoru. „Například ve Francii je to běžné, tak proč by to nemohlo jít u nás?“ ptá se. Nový ředitel chce také snížit cenu dálnic, které jsou v Česku stavěny nejdráž v Evropě. „Je nutné soustředit se vůbec na místo vedení té stavby, také na projekty, které bývají často nadhodnocovány...“ vysvětlil.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh