Jihomoravský kraj nás patnáct let brutálně ignoroval, hřímal v ČT aktivista

21.06.2012 22:20

Předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení Petr Firbas z Jihomoravského kraje hřímal ve studiu České televize, že představitelé kraje brutálně ignorovali dopravní problémy, které zásadním způsobem ovlivňovali život občanů v regionu. Vítá proto rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, díky kterému bylo obdobné brutalitě zamezeno.

Jihomoravský kraj nás patnáct let brutálně ignoroval, hřímal v ČT aktivista
Foto: hns
Popisek: Fotokoláž.

Nejvyšší správní soud zrušil plán zásad rozvoje jihu Moravy s odůvodněním, že kraj nedostatečně posuzoval celkový a společný vliv všech silničních staveb na životní prostředí a veřejné zdraví. Z hlediska historie fungování krajů jde o doposud největší zásah do regionálního územního plánu. O tom, co tento krok soudu bude znamenat, ve čtvrtečních Událostech, komentářích České televize diskutovali krajský radní odpovědný za územní plánování David Macek (KDU-ČSL) a předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení Petr Firbas.

Brutální zásah nebo formální pochybení?

„Jihomoravský kraj zcela brutálně ignoroval fakt, že tisíce občanů jsou nadlimitně zatíženi hlukem a znečištěním ovzduší“, hřímal v pořadu Firbas, který poukázal na to, že kraj dokonce zašel ještě dál, když do tohoto prostředí vložil další dopravními koridory a pokud od svého záměru nechtěl ustoupit, nezbylo, než rozhodnutí krajských lídrů napadnout u soudu.

Představitelé Jihomoravského kraje již dali najevo, že rozhodnutí soudu respektují, ale zkusí ho napadnout u Ústavního soudu, neboť klíčový dokument obsahuje např. realizaci klíčových krajských dopravních tepen.

„Zvážíme podání ústavní stížnosti, protože nám to připadá smysluplné a zároveň jsme již dnes odpoledne zahájili realizaci nového plánu Zásad územního rozvoje v Jihomoravském kraji, uvedl v pořadu Macek s tím, že vypracování nového plánu by mohlo trvat až dva a půl roku. Mezi jiným také uvedl, že dopravními problémy je zatížen celý kraj a jeho lídři usilovali o to, aby našli nejoptimálnější variantu.

Jde totiž o to, aby byla brněnská aglomerace dobře dopravně dostupná, protože právě tato aglomerace představuje tahouna kraje, díky kterému se může rozvíjet celá oblast. Firbas ale podobné teze označil za dezinterpretaci a tvrdil, že je třeba najít zcela nové řešení dopravní situace v kraji. Zásadní z jeho hlediska je zařídit to tak, aby se tranzitní doprava, která nemusí projíždět Brnem, městem skutečně neprojížděla.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dycky Most! Ale bez Penny Marketu. Ten špatně dopadl

11:10 Dycky Most! Ale bez Penny Marketu. Ten špatně dopadl

Dycky Most! Tahle hláška z legendárního seriálu o životě v severočeském městě evidentně neplatí pro …