"Nízké ceny nemusí vždy být zárukou kvalitně provedené práce, ale po konzultaci s odborníky jsme dospěli k tomu, že stavbu lze kvalitně provést i za tuto cenu, která především ubírá marže konkrétním firmám. Při opravě D1 nemrháme státními penězi," zdůraznil Čermák.
Těžkostí se pojíme stejně jako pan Jančura
Čermák se v pořadu také vyjádřil k návrhu podnikatele Radima Jančury, který tvrdí, že dálnici D1 lze zrekonstruovat rychleji a levněji. Čermák s tím však nesouhlasí. Návrh pana Jančury totiž počítá s tím, že by se neměnilo podloží dálnice a podle Čermáka je třeba ho vyměnit. "Jančurův návrh znamená, že jen nově natřete starý popraskaný dům. V jeho podání se nejedná o modernizaci, ale o opravu," uvedl šéf ŘSD.
"A tato oprava by měla být financována jen z národních zdrojů, zatímco v případě modernizace stát zaplatí jen 15 procent, protože další peníze na modernizaci dorazí z Bruselu," podotýká Čermák. Ředitel ŘSD zároveň připustil, že modernizace D1 přinese problémy a ty dělají těžkou hlavu jak vedení ŘSD, tak majiteli Student Agency, jehož autobusy nejvytíženější českou dálnici hojně využívají.
Transformace ŘSD
Je možné, že Ředitelství silnic a dálnic projde v budoucnu transformací z příspěvkové organizace na akciovou společnost. To by na jedné straně znamenalo, že by se podnik stal plátcem DPH, což by mohlo prodražit dálniční známky nebo mýto.
Čermák k tomu v pořadu poznamenal, že každá mince má dvě strany, protože převod společnosti na akciovou společnost dovolí ucházet se i o jiné peníze, než jen o státní příspěvky, což v konečném důsledku státu zlevní výstavbu silniční sítě.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp