Rostoucí ceny některých položek, například energií, mají zásadní vliv na rentabilitu některých spojů, uvedlo Ministerstvo dopravy s tím, že uvedeným omezením objemu přepravy se nárůst cen vykompenzuje. Zrušit by se podle ministerstva měly převážně ty dálkové vlaky, které fungovaly jako posilové spoje a jezdily jenom v určitých dnech. U dalších měně vytížených rychlíků se jízda omezí jen na některé dny v týdnu.
Nejztrátovější spoje
"Spokojení s tím nejsme a budeme chtít znát ekonomické zdůvodnění, co to ušetří," uvedl šéf Odborového sdružení železničářů (OSŽ) a zároveň člen dozorčí rady Českých drah Jaroslav Pejša. Odborářům, se kterými nikdo omezení dopravy nekonzultoval, vadí především jeho dopady na zaměstnanost. O práci by v důsledku zrušení a omezení spojů mohla přijít zhruba stovka lidí, odhadl šéf nejsilnější odborové centrály na železnici.
Takzvanou prokazatelnou ztrátu z jízdného u dálkových spojů hradí železničním dopravcům Ministerstvo dopravy, zatímco ztrátu z regionálních spojů hradí jednotlivé kraje. Mezi nejztrátovější dálkové tratě patří spojení od hranic s Německem přes Děčín, Ústí nad Labem, Prahu, Brno k hranicím se Slovenskem a Rakouskem, na kterém v roce 2010 ministerstvo Českým drahám doplácelo 625 milionů korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp