Pražská ODS, do jejíž kompetence městská doprava spadá, se o změnu smluvních závazků nepokusila. Místo toho chce finanční zátěž přesunout na Pražany, uvedl náměstek Tomáš Hudeček (TOP 09). Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) už ve čtvrtek řekl, že se nejprve bude snažit nalézt úspory uvnitř podniku.
Hudeček tvrdí, že se zasadí o to, aby jízdné zdraženo nebylo. Na otázku, jak to chce udělat, ale novinářům odpovědět nedokázal. Informaci o možném zdražení kuponů ve čtvrtek projednala rada města. Podle dopravního podniku, který je největší firmou v majetku města, je zdražování jednou z cest z dluhů, v nichž se firma ocitla mimo jiné i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti. Konečné rozhodnutí bude na vedení Prahy.
Zadluženost Prahy loni vzrostla na 36,5 miliardy a stále narůstá, varoval na dnešní tiskové konferenci Hudeček. "Jsme na hraně útesu, přepadli jsme a držíme se za pár větviček, které začínají praskat a dlouho nás neudrží, pokud se nezačneme škrábat zpátky," doplnil.
Nákup tramvají, ke kterému zavázalo Prahu její minulé vedení, je podle něj "nejpalčivějším problémem". Rozpočet města ale dusí také dostavba metra A a financování tunelového komplexu Blanka.
Právě tato témata jsou předmětem dlouhotrvajícího sporu uvnitř koalice. ODS a TOP 09 kvůli tomu několik týdnů vedou smírčí řízení. Kompetence ohledně dopravy, dopravních staveb i MHD drží ODS. TOP 09 ji však obviňuje z nečinnosti.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk