Anonymní šmejdi škodí nejen důchodcům

26.06.2013 12:38

Kampaň proti šmejdům rozpoutaná po premiéře dokumentárního filmu Šmejdi trvá v deníku Blesk už mnoho týdnů a k petici proti šmejdům se zatím přihlásilo přes tři tisíce čtenářů. Není to mnoho, například nedávná petice uveřejněná ve stejném titulu proti korupci ve fotbale měla za několik dní přes 15 000 přívrženců. Přesto jsme se zeptali společníka společnosti Beck International Josefa Bárty, jak tato kampaň ovlivnila jejich podnikání.

Anonymní šmejdi škodí nejen důchodcům
Foto: Repro Foto: ČT
Popisek: Společník firmy Beck Josef Bárta v pořadu Máte slovo Michaely Jílkové

Společnost Beck International má kromě předváděcích akcí s přímým prodejem i jiné aktivity. Takže zatím ne. Například fitnes centra BBC mají už svou stálou klientelu a fungují velmi dobře. Stejně jako rodinné zábavní centrum s mnoha atrakcemi pro děti Beckiland v obchodním centru v Praze na Zličíně. Zde jsme měli nedávno dokonce rekordní návštěvu za poslední tři roky, skoro 3 000 dětí se svými rodiči. Tak odpověděl na první otázku Bárta.

V momentě, kdy se začalo mluvit o šmejdech v souvislosti s přímým prodejem na předváděcích akcích, se začalo mluvit téměř výhradně o vaší firmě. Podle vás proč? 

Protože jsme nejdéle na trhu. Přes osmnáct let. A také proto, že si pak mnoho lidí podobný způsob nabízení zboží spojuje výhradně s naší firmou. A je potom přirozené, že v až vášnivé kampani nedostanou slovo naši spokojení zákazníci, ale ti nespokojení a zklamaní, kteří s námi ve většině případů navíc nemají nic společného. Na trhu se objevilo totiž velké množství podivných obchodníků a ti se opravdu často chovají jako šmejdi. Nejhorší je, že to jsou často anonymní společnosti. Při problémech přivádějí společnost ke krachu a obratem zakládají firmu jinou...

Jak se dá podle vás řešit problém šmejdů?

V každém lidském počínání se dají najít poctivci i podvodníci. Přímý prodej je normální způsob nabízení zboží a není ho nutný rušit jen proto, že se v něm objevují nepoctivci. To bychom mohli například zrušit všechny reklamy mířící na důchodce, nebo raději všechny marketingové aktivity.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…