Brazílie, Čína, Spojené arabské emiráty. Tatra zakládá podniky v zahraničí

14.05.2021 11:11

Kopřivnická automobilka spadající do průmyslového holdingu CSG úspěšně expanduje do zahraničí. Volí přitom zajímavou strategii. Hledá takové destinace, do kterých může vyvážet nekompletní vozy, které pak na místě smontuje místní podnik s využitím domácích dílů. Tím podporuje zaměstnanost i v místě výroby.

Brazílie, Čína, Spojené arabské emiráty. Tatra zakládá podniky v zahraničí
Foto: KADEN
Popisek: Model Tatra Terrno k stému výročí

„Na všech takových místech chceme mít připravené know-how, jak postavit firmu, která by z domácích dílů poskládala, vyzkoušela a homologovala vozidla,“ vysvětluje generální ředitel Tatry Pavel Lazar. 
 
Podobný postup Tatra zvolila i v Brazílii, kde bude produkovat vozy především pro civilní trh. 
 

Anketa

Chcete, aby sněmovna vyslovila nedůvěru vládě Andreje Babiše?

11%
86%
hlasovalo: 19815 lidí
 
„Motory a kabiny potřebujeme koupit v Brazílii, abychom dodrželi kvóty domestikace výroby – ty by mohla dodat společnost DAF, která kabiny a převodovky vyrábí přímo na místě,“ říká Lazar.
 
Novým cílem jsou pak Spojené arabské emiráty, kde Tatra ve spolupráci s místním partnerem rozjíždí výrobu s roční kapacitou až jednoho tisíce vozidel. V oblasti už má kopřivnická automobilka jméno, v minulosti vyrobila stovky vozidel pro Saúdskou Arábii. I sem je dodávala nesmontované a na místě se dodělávala za pomocí místní pracovní síly a domácích dílů. Letos má v plánu v Saúdské Arábii vyrobit dvě stě vozidel, přičemž preferuje domestikaci výroby. Dodávky z Česka se zmenšují, naopak roste podíl komponentů vyrobených na místě. 
 
Závod založený na obdobné spolupráci funguje už také v Číně. Licenční výroba těžkých nákladních vozidel je pro kopřivnickou automobilku zajímavá nejen z obchodního hlediska, ale také kvůli expanzi značky na perspektivní čínský trh. V současné době Tatra jedná o nových zakázkách v Indii, Austrálii či na Novém Zélandu. 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

5:00 „Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

TÝDEN V MÉDIÍCH Dokud byl Pavel Tuleja rektorem Slezské univerzity v Opavě, nikoho jeho publikační č…