V podzimní komunální a senátní kampani chce ČSSD voliče oslovit tím, že "mění zemi k lepšímu", a prodat tak své dosavadní působení v koaliční vládě. Do volebního klání je strana připravena investovat kolem 60 milionů korun.
"Hlavním heslem kampaně je 'Měníme zemi k lepšímu'," řekl volební manažer ČSSD pro podzimní kampaň Karel Březina. "Hlavní heslo bude doplněno heslem regionálním, které bude osobním heslem konkrétního kandidáta," podotkl také ke kampani, která chce vedle pro sociální demokraty tradiční oranžové barvy hojně využívat také českou trikolóru.
Nejsilnější parlamentní strana, pro niž ani loňské sněmovní ani letošní evropské volby neskončily podle představ, chce do připravované kontaktní kampaně zapojit členy obou komor parlamentu, ministry i premiéra Bohuslava Sobotku. Ten by měl mimo jiné zavítat do všech volebních obvodů pro senátní hlasování.
ČSSD bude mít právě v senátních volbách poměrně těžkou pozici, protože bude z 27 uvolněných mandátů obhajovat 23, a to se jí s velkou pravděpodobností nepodaří. Sobotka tak už hovořil o tom, že úspěchem bude, když sociální demokracie zůstane v jednaosmdesátičlenném Senátu nejsilnější stranou. Nyní má senátorský klub ČSSD 44 členů.
Pro senátní klání má sociální demokracie podle svého místopředsedy pro hospodaření Martina Starce k dispozici kolem 25 milionů korun, dalších 35 milionů je pak připraveno pro volby do obcí a měst. "I obce a města mohou ještě použít i své vlastní prostředky z okresů a krajů, takže ta částka nemusí být nutně konečná," uvedl. Pro senátní kampaň strana, jíž loni parlamentní volby přišly na asi 87 milionů korun, zřídila transparentní účet.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk