ČT se ohradila proti článku o podvodném sponzoringu

01.04.2015 19:36

Česká televize se ohradila proti informacím, které ji spojují s podvodným jednáním některých firem při zprostředkování sponzoringu. O údajných podvodech, které stát na daních připravily o desítky milionů korun, psala dnešní Mladá fronta DNES v článku Přes ČT se praly peníze. ČT dnes v tiskovém vyjádření uvedla, že se proti manipulativním informacím bude bránit právní cestou.

ČT se ohradila proti článku o podvodném sponzoringu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

"Je to lež, Česká televize se ničeho nekalého nedopustila a do podvodů, které článek popisuje, není nijak zapojena. Česká televize žádá omluvu a bude se proti poškozování svého dobrého jména bránit právními kroky," sdělila ČTK mluvčí Alžběta Plívová. Česká televize podle ní dostála všem povinnostem a se společností Praha Production přestala spolupracovat ve chvíli, kdy jí byl způsoben dluh, který bude splacen v nejbližších dnech.

Článek přišel v době, kdy Babišovo ANO spouští ofenzivu

Článek MF DNES upozornil na případ, ve kterém firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily. Zákazníci zprostředkovatelů si tak snížili daňový základ a část peněz jim poté zprostředkovatel vrátil. Policie podle deníku prověřuje například společnost Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro ČT v minulosti připravovala pořady. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel.

Televize ČTK sdělila, že veškerá výrobní spolupráce se společnostmi vzdáleně vázanými na zmíněné subjekty byla ukončena před nástupem současného vedení České televize. Například pořad Pretty Woman byl naposledy vysílán v roce 2010, poslední zakázka firmy Praha Production Servis se uskutečnila v roce 2013.

Veřejnoprávní televize současně poukázala na to, že se článek objevil na titulní straně deníku "právě ve chvíli, kdy reprezentanti politického hnutí ANO veřejně volají po zrušení sponzoringu ve veřejnoprávní televizi". Proti takzvanému sponzorským vzkazům nedávno vystoupil poslanec a předseda sněmovního volebního výboru Martin Komárek (ANO), podle kterého se do vysílání ČT pod označením sponzoringu dostává reklama, na kterou se vztahují přísnější pravidla.

Deník MfD patří do vydavatelství Mafra, které vlastní vicepremiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Vyjádření listu ČTK zjišťuje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: A_Fotoredakce

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

16:10 Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA – „Outfit soudružky Černochové, jakkoliv nevhodný pro danou chvíli,…