Česká televize propaguje Mattoni, je to v pořádku?

21.08.2013 22:33

Veřejnoprávní Česká televize odvysílala živý devadesátiminutový přenos v prestižním vysílacím čase Karlovarským minerálním vodám z jejich Mattoni koktejl festivalu. Zdaleka to není jediná spolupráce ČT s výrobcem balených vod. A podle některých odborníků to není zcela v pořádku.

Česká televize propaguje Mattoni, je to v pořádku?
Foto: ČT
Popisek: Nové logo České televize

Server Lidovky.cz oslovil mediální odborníky, ti se nad přílišnou vstřícností televize k soukromé společnosti podivují. Tvrdí, že by ČT jako veřejnoprávní médium měla obezřetněji zvažovat, koho podporuje a proč.

U odborníků neobstojí

"Grandiózní show plná hvězdných hostů, písniček a povídání," tak se snažila Česká televize nalákat diváky. Podle profesora a bývalého šéfa Rady ČT Jana Jiráka ale show působila jinak. "Celý ten pořad byl tuctovou estrádní zábavou bez jakékoliv přidané hodnoty, která by ji povyšovala na službu veřejnosti," říká pro Lidovky.cz. Jirák podotýká, že nechce jednou pro vždy diskvalifikovat spolupráci veřejnoprávní televize a komerční společnosti, zásadní je ale vždy právě služba veřejnosti.

Podobně hovoří také jeden z členů Rady ČT Radek Mezuláník. "Nevidím v tom vysílání žádný veřejný zájem. Tohle je typ pořadu, který je vyloženě určený pro komerční subjekt," říká.

Mluvčí ČT Alžběta Plívová ovšem argumentuje tím, že pořad přesně odpovídá jejich představě o večerním programu veřejnoprávní televize. "Mattoni koktejl festival byl nejen vyvrcholením mistrovství světa, ale i rodinným zábavním pořadem s hudebními hvězdami a populárními osobnostmi, který se svým cílením na nejširší publikum zcela odpovídal letnímu schématu prvního programu České televize a byl vysílán i slovenskou televizí," uvedla pro Lidovky.cz Plívová.

Rozsáhlá spolupráce a výměnný obchod

Přenos z koncertu ale není jedinou spoluprací mezi Mattoni a Českou televizí, upozorňuje server. Společnost Karlovarské minerální vody platila například billboardovou kampaň televize k 60. výročí vysílání. Prý na oplátku začala televize natáčet seriál Prodavač vody o zakladateli firmy Heinrichovi Mattonim, který bude z větší části také financovat. Výdaje na kampaň navíc nechce ČT zveřejnit.

Logo společnosti se také objevuje při udělování kulturních cen, třeba při příležitosti vyhlašování cen Magnesia Litera nebo Českého lva.

Příliš neobstojí ani odvolání ČT na to, že vzorem pro ni je britská veřejnoprávní rozhlasová a televizní společnost BBC. Právě ta je totiž známá svým striktním přístupem ke sponzorům, podotýká server Lidovky.cz. Šéf české redakce BBC Vít Kolář sice připouští, že spolupráce s komerčním subjektem může fungovat, ale pouze s jasným veřejným záměrem a bez finančních nejasností.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: adr

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

16:10 Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA – „Outfit soudružky Černochové, jakkoliv nevhodný pro danou chvíli,…