Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení

08.01.2021 9:24

Po jedenácti letech útrap ministerstvo dopravy vydalo dlouho očekávané stavební povolení na výstavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Jestli se na jaře skutečně začne stavět, však není ještě zcela jisté. Do všeho se mohou opět vložit ekologické organizace.

Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

„Stavební povolení na dálnici D49, která propojí Hulín s Fryštákem a která má dále zajistit napojení na slovenskou dálnici D1, je velkým vánočním dárkem pro občany střední a východní Moravy,“ uvedl Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, který se dlouhodobě zasazuje o výstavbu dálnic. Podle jeho slov však stavební povolení spíše připomíná románový bestseller, protože je sepsáno na neuvěřitelných 288 stranách. 
 

Anketa

Líbí se vám současné české filmy?

4%
82%
hlasovalo: 13382 lidí
V případě dlouho očekávaného úseku mezi Hulínem a Fryštákem jde totiž o „druhý pokus“. Předchozí stavební povolení už před jedenácti lety zrušil soud a vše skončilo až u úředníků v Bruselu, kteří před čtyřmi lety schválili výjimku z EIA. 
 
„Teď už jenom záleží na ekoaktivistech, zda nechají povolení na pokoji a můžeme pak na jaře začít stavět, nebo mají v plánu se v dokumentu „rýpat“ a zase se odvolají,“ poznamenal emeritní hejtman Libor Lukáš a dnes krajský předseda hnutí Trikolóra ve Zlínském kraji. Zároveň připomněl, že v případě D49 jde o dálnici evropského významu, kterou do prioritních dopravních sítí TEN-T zařadil Evropský parlament. 
 
„Říkám to celou dobu a jsem přesvědčený o tom, že tato dálnice výrazným způsobem zlepší konkurenceschopnost a dynamiku rozvoje Zlínského kraje. Morava o tuto investici usiluje už od třicátých let minulého století, kdy stavbu silniční magistrály, napříč Československem významně prosazovala zlínská firma Baťa,“ dodal Lukáš s tím, že doufá, že radost z vydaného stavebního povolení nebude předčasná. 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

20:21 George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

Americký prezident Joe Biden se potýká při řešení situace na prestižních univerzitách, obsazených pr…