Ekonom Pikora varuje: Šílené! Rudozelení sociální inženýři z Bruselu znovu útočí

19.04.2019 14:00

Evropská i česká ekonomika zpomalují a ekonom Vladimír Pikora v textu pro časopis Reflex prohlašuje, že tuší, kdo za to může. Mohou za to prý rudozelení byrokraté z EU, kteří se buď snaží zcela popřít zákony fyziky, nebo dotlačit automobilový průmysl k nebezpečným experimentům, u nichž zatím nikdo netuší, jak mohou dopadnout.

Ekonom Pikora varuje: Šílené! Rudozelení sociální inženýři z Bruselu znovu útočí
Foto: nextfinance.cz
Popisek: Finanční analytik Vladimír Pikora

Italská ekonomika je v recesi, ta německá je od recese jen krůček a v řadě zemí světa zpomalují prodeje aut. Pro Českou republiku to rozhodně není dobrá zpráva, protože na automobilovém průmyslu jsme životně závislí. O to větší pozornost bychom podle Pikory měli věnovat dalším plánům na omezení emisí. EU chce dál zpřísňovat emisní normy, přičemž tak hodlá činit i navzdory tomu, že automobilky nezvládaly plnit ani limity stávající. Proto došlo k aféře Dieselgate, v níž některé automobilky upravovaly výsledky příslušných testů.

„Šílené. Tady se někdo snaží popřít fyziku, nebo donutit automobilky k dalším podvodům. Nebo každého dotlačit do elektrických pohonů, což je nejpravděpodobnější,“ napsal Pikora.

Anketa

Přispějete na obnovu katedrály Notre-Dame?

hlasovalo: 13038 lidí
Pikora má za to, že elektromobily mohou představovat slepou vývojovou uličku. Prý zatím nikdo nemůže s jistotou říci, že jde o správnou cestu. Občané jsou proto zmatení a váhají s případným nákupem nového auta. To české ekonomice ani trochu nesvědčí. A k tomu všemu nás ještě zelení aktivisté přesvědčují, že nemáme jezdit autem. Sami přitom neváhají využívat letecké dopravy, čímž produkují podstatně více emisí než řidiči osobních aut.

A když už horují za elektromobily, měli by přiznat, jak velkou ekologickou zátěž s sebou nese výroba elektřiny z uhlí nebo likvidace autobaterií.

„Snad se raději ani nezamýšlet, kam nás tato rudozelená politika bruselských sociálních inženýrů dostane. Už dnes automobilky hlásí, že nechtějí platit další pokuty, a proto potřebují donutit zákazníky k přechodu na elektroauta. Tudíž klasické motory výrazně zdraží. Navíc náklady na vývoj a přechod na jiný pohon jsou pro automobilky astronomické. To se logicky projeví v nižších tržbách a nižším HDP, tedy v nižší životní úrovni všech,“ varoval Pikora.

Přitom se časem může objevit technologie, která bude levnější než elektromobily, bude ekologičtější a lidé k ní sami přejdou. Potřebují k tomu jen čas a informace, míní Pikora. Rozhodně však nepotřebují rudozelený bruselský tlak shora.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Zachránit svět před komunisty, marxisty a fašisty“. Trump na dálku rozpálil Orbánovu konferenci

16:34 „Zachránit svět před komunisty, marxisty a fašisty“. Trump na dálku rozpálil Orbánovu konferenci

V Budapešti od čtvrtka již potřetí probíhá maďarská verze Konference konzervativní politické akce (C…