Finská společnost chce digitalizovat všechny automyčky v Česku

26.02.2019 13:27

Finská společnost Superoperator vstupuje na český trh s projektem digitalizace automyček a jejich napojením na mobilní aplikaci. Čeští řidiči tak budou po Finech druzí v Evropě, kteří budou moci mytí auta řešit bez toho, aby vůbec vystoupili z auta, z kabiny a za pomoci mobilního telefonu. Odpadne také čekání ve frontě.

Finská společnost chce digitalizovat všechny automyčky v Česku
Foto: Pixabay CC0
Popisek: Automyčka (ilustrační foto)

Aplikace Superoperator umožní platby na automyčce přímo přes mobilní telefon. Prostřednictvím online kamer poskytne řidiči rovněž informaci o tom, u které automyčky je fronta a která je zrovna volná.

V praxi systém funguje jednoduše. Uživatel si stáhne aplikaci do mobilního telefonu, vytvoří si účet, ze seznamu si vybere nejbližší automyčku, zkontroluje záběry online kamery a vyrazí. Superoperator přes mobilní aplikaci řidiče k cílové automyčce dokonce navede.

Na českém trhu působí od roku 2017, kdy finská firma začala vyvíjet na míru aplikaci s názvem „Mycí digi linka“ pro největší tuzemskou síť čerpacích stanic Unipetrol/ Benzina. Do nové aplikace Superoperator, která bude na trhu paralelně s Mycí digi linkou, jsou aktuálně zapojeny 103 myčky v Česku. Nejvíce z nich (97) je součástí provozoven Benziny, která je klíčovým partnerem finské společnosti v České republice. Zapojeni jsou ovšem i někteří privátní majitelé.

Plánem firmy je dostat pod aplikaci všechny automyčky v Česku. „Síť myček se postupně rozšiřuje, v současné době finalizujeme jednání s dalšími velkými poskytovateli mycích služeb, zájem roste i u menších poskytovatelů po celé republice, uvedla během představení aplikace manažerka společnosti pro Českou republiku Helena Lindová. Systém poběží paralelně se standardem, pod kterým automyčky v Česku běžely doposud.

Finská společnost Superoperator vyvíjí jak software, tak hardware, kterým propojuje současnou technologii automyček s rozhraním mobilních telefonů. Kromě automyček si společnost klade i další cíle. „Superoperator nebude jen o myčkách, ale klade si ambice ovládnout všechny služby, které se kolem osobních automobilů točí jako například autoservisy, ruční mytí a podobně,“ prozradila Lindová.

Se zážitky ze začátků firmy se svěřil ředitel společnosti pro Evropu Ari Alander. Koncept Superoperatoru společnost vytvořila ve Finsku již v roce 2015. Byznys mytí aut ve Finsku byl tehdy nemoderní, což lidi kolem společnosti inspirovalo, uvedl Alander. Když firma chtěla svůj koncept prodat tamním velkým hráčům na trhu, narazila na vlnu odmítání. Superoperator proto ve Finsku vybudoval vlastní řetězec myček a situace se, jak Alander poznamenal, změnila. Velké firmy provozující automyčky spolupracovat se Superoperatorem nyní chtějí, a to ve velkém. Firma svůj vlastní byznys ve Finsku prodala a rozšířila se do USA a do Austrálie.

V Evropě a v USA v současné době využívá aplikaci Superoperator 85 tisíc zákazníků měsíčně, přičemž přes ni proběhne 200 tisíc transakcí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jonáš Kříž

Opravdu máte čisté svědomí?

Dobrý den, opravdu vám přijde OK přijít k titulům tím, že publikujete v podezřelých časopisech nebo v těch, v jejichž vedení jste sám seděl? To vám přijde v pořádku? Dosud jste na mě působil jako morální autorita, ale teď už si to o vás nemyslím

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ta hanebná kampaň je trefná? Můžeme si za to sami? Jako Fico?“ Lipavský rozzuřil Bžocha

13:30 „Ta hanebná kampaň je trefná? Můžeme si za to sami? Jako Fico?“ Lipavský rozzuřil Bžocha

Hosty pořad první části Partie Terezie Tománkové na CNN Prima News byli ministr zahraničí Jan Lipavs…