Mluvčí společnosti Kapsch David Šimoník serveru prozradil, že si společnost stěžuje na to, že v tendru není jasně specifikováno, jaké informace a v jakém rozsahu poskytl stát o živém mýtném systému jednotlivým uchazečům. A právě kvůli tomu nepovažuje Kapsch tendr za dostatečně transparentní.
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) však tuto stížnost rázně odmítl. „Napadání soutěže a snaha ji zastavit není nijak překvapivá. Uděláme ale všechno pro to, aby konečně proběhla. Máme čtyři uchazeče v tendru. Ať se utkají a trh ukáže, kdo je schopen státu nabídnout nejlepší podmínky,“ sdělil Ťok ČTK.
Pokud tendr doběhne do konce podle původních předpokladů, jeho vítěz bude provozovat mýtný systém v Česku po roce 2019 a dalších deset let bude systém udržovat v chodu. Ministerstvo dopravy předpokládá, že nový provozovatel dokáže systém udržet v chodu za 29 miliard, nebo ještě levněji.
Vedle společnosti Kapsch se do tendru přihlásily také slovenská firma SkyToll, maďarská společnost National Toll Payment Services a německá firma T-Systems.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp