Má Evropa přejít na válečnou ekonomiku, aby se ubránila Rusku?Anketa
Trasu lze absolvovat coby zpáteční, avšak podobná cesta si přímo říká o možnost proplout jeden ze směrů na palubě lodi – a pak vše porovnat rovněž z paluby automobilu, který nabízí možnost nakouknout také do tamního vnitrozemí. Má to však háček. Od letošního roku již takovýto plán pro některé motoristy zůstane jen snem.
Zdaleka ne všichni vlastníci aut jsou totiž na palubách lodí norské společnosti vítáni. „Chcete jet dál nebo zažít více na vlastní pěst? Vezměte si na cestu vlastní auto,“ doporučuje sice přepravní firma – ale vzápětí dodává, že toto doporučení míní pouze pro lidi, kteří vlastní automobil výhradně se spalovacím motorem.
„Elektrická, hybridní a vodíková vozidla jsou na palubě lodí zakázána a jejich přeprava není povolena,“ varuje nově Havila Kystruten, vítající pouze automobily a motorová vozidla využívající fosilní paliva.
Podle vyjádření generálního ředitele společnosti Havila Kystruten Benta Martiniho pro server Safety4Sea.com společnost dospěla k rozhodnutí po „čistě bezpečnostním posouzení“, když závěr analýzy rizik jí ukázal, že případný požár vozidel na fosilní paliva jsou systémy a posádka na palubě schopny zvládnout, což o vozidlech s jiným pohonem neplatí.
„Případný požár elektrických, hybridních nebo vodíkových vozů bude vyžadovat vnější záchranné práce a mohl by ohrozit lidi na palubě i samotné lodě. Bezpečnost bereme vážně a toto je samozřejmě riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ sdělil Martini.
Společnost se prý bude snažit najít řešení, které by v budoucnu minimalizovalo riziko přepravy i těchto typů vozidel, ale aktuálně se pro ni jeví elektromobily či hybridy na palubě lodí až příliš riskantní.
Server dodává, že lodě společnosti Havila Kystruten jsou sice také vybaveny vlastními akumulátorovými bateriemi – jejich bezpečný provoz však má zaručovat plnění bezpečnostních požadavků včetně jejich oddělení baterií do izolovaných a ohnivzdorných místností se specifickými protipožárními systémy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas