Kdepak po moři, jenom po zemi. Přišel zákaz. S elektromobily jsou trable

18.02.2024 22:40 | Monitoring

Vlastníci elektromobilů, kteří by si chtěli užít krás norského pobřeží z paluby výletních lodí společnosti Havila Kystruten, mají od letošního roku smůlu. Firma provozující trajekty totiž seznala, že přeprava elektrických vozidel je až příliš riskantní, jelikož jejich případný požár posádka nedokáže bez pomoci z pevniny zvládnout. „Je to riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ uvedl generální ředitel společnosti s tím, že by při přepravě elektromobilů nemohla být zajištěna bezpečnost cestujících.

Kdepak po moři, jenom po zemi. Přišel zákaz. S elektromobily jsou trable
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Elektromobil - ilustrační foto

Anketa

Má Evropa přejít na válečnou ekonomiku, aby se ubránila Rusku?

6%
93%
hlasovalo: 45987 lidí
Norské pobřeží nabízí dechberoucí krásy. Tedy není divu, že se každoročně do této severské země vypravují tisíce lidí s cílem poznat tamní fjordy, pitoreskní rybářské vesnice či majestátní hory vystupující z moře – poznat to také z palub výletních lodí. Jednou z možností je, takovouto cestu si užít na palubě lodí společnosti Havila Kystruten, jež nabízí možnost během 12denní plavby prozkoumat až 34 přístavů a proplout z Bergenu na jihu Norska až do města Kirkenes, vzdáleného jen pár kilometrů od ruských hranic.

Trasu lze absolvovat coby zpáteční, avšak podobná cesta si přímo říká o možnost proplout jeden ze směrů na palubě lodi – a pak vše porovnat rovněž z paluby automobilu, který nabízí možnost nakouknout také do tamního vnitrozemí. Má to však háček. Od letošního roku již takovýto plán pro některé motoristy zůstane jen snem.

Zdaleka ne všichni vlastníci aut jsou totiž na palubách lodí norské společnosti vítáni. „Chcete jet dál nebo zažít více na vlastní pěst? Vezměte si na cestu vlastní auto,“ doporučuje sice přepravní firma – ale vzápětí dodává, že toto doporučení míní pouze pro lidi, kteří vlastní automobil výhradně se spalovacím motorem.

„Elektrická, hybridní a vodíková vozidla jsou na palubě lodí zakázána a jejich přeprava není povolena,“ varuje nově Havila Kystruten, vítající pouze automobily a motorová vozidla využívající fosilní paliva.

Podle vyjádření generálního ředitele společnosti Havila Kystruten Benta Martiniho pro server Safety4Sea.com společnost dospěla k rozhodnutí po „čistě bezpečnostním posouzení“, když závěr analýzy rizik jí ukázal, že případný požár vozidel na fosilní paliva jsou systémy a posádka na palubě schopny zvládnout, což o vozidlech s jiným pohonem neplatí.

„Případný požár elektrických, hybridních nebo vodíkových vozů bude vyžadovat vnější záchranné práce a mohl by ohrozit lidi na palubě i samotné lodě. Bezpečnost bereme vážně a toto je samozřejmě riziko, které nejsme v žádném případě ochotni podstoupit,“ sdělil Martini.

Společnost se prý bude snažit najít řešení, které by v budoucnu minimalizovalo riziko přepravy i těchto typů vozidel, ale aktuálně se pro ni jeví elektromobily či hybridy na palubě lodí až příliš riskantní.

Server dodává, že lodě společnosti Havila Kystruten jsou sice také vybaveny vlastními akumulátorovými bateriemi – jejich bezpečný provoz však má zaručovat plnění bezpečnostních požadavků včetně jejich oddělení baterií do izolovaných a ohnivzdorných místností se specifickými protipožárními systémy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pracoval pro CIA. Teď vyzval OSN: Zjistěte, kdo odpálil Nord Stream. A ukázal na USA

6:45 Pracoval pro CIA. Teď vyzval OSN: Zjistěte, kdo odpálil Nord Stream. A ukázal na USA

Nebude trvat dlouho a budou to dva roky, co došlo k sabotáži plynovodu Nord Stream, který zásoboval …