Ale jsou si toho vědomi i sami prezidentští kandidáti, nebo alespoň jejich poradci. Všichni více méně konzultují svůj vzhled s vizážisty a stylisty. V zemích, které mají s přímou volbou prezidenta větší zkušenosti vědí, že výsledek často ovlivní zdánlivé maličkosti.
"Lidé si myslí, že kampaně jsou o tématech. Nejsou. Lidé budou podvědomě volit klidně proti svým zájmům. Jen aby vyhrál někdo, o kom jsou přesvědčeni, že se jim podobá," popisuje svoje zkušenosti expertka Jill Aperová, která připravovala již šest prezidentských demokratických kampaní.
Důkazem toho, že to zájemci o Hrad berou vážně, může být podle deníku Mladá fronta Dnes proměna Miloše Zemana, který konečně zahodil džíny a flanelovou košili.
Svůj vzhled si hlídá i Jana Bobošíková. "Od chvíle, kdy jsem oznámila kandidaturu, přizpůsobuji svému snažení své oblékání. Víc si třeba hlídám, abych si nevzala tričko bez rukávů nebo krátké zaříznuté šortky," podotkla.
I kníže se někdy utne
Její snažení ale příliš neoceňuje módní expert Petr Jansa. "Při nepolitických událostech jí často ujede ruka a vybírá zajímavé, přesto však ne příliš módní oblečení hraničící s kýčem," řekl Jansa na adresu Bobošíkové.
Nejlépe hodnotí deníkem oslovení experti vizáž Karla Schwarzenberga. "Nejstylovější kandidát. Bohužel i on se občas utne, mám pořád před očima jeho džíny, do kterých napěchoval džínovou košili a vše doplnil korkovými pantofli," řekl Jansa.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr