"Když zabráníte tomu, aby voda do stanice natekla, tak ten obrovský tlak spodní vody může způsobit to, že by stanice vztlakem spodní vody mohla 'vyplavat nahoru', to znamená, že by mohla být zcela zničena," říká Němeček. Podle něj totiž dnešní MHD sází spíš na to, že se k němu voda vůbec nedostane, i když protipovodňová opatření počítají s ještě větší povodní, než jaká byla před deseti lety. Při povodních v roce 2002 přitom vznikla škoda 27 miliard korun a evakuováno bylo na deset tisíc lidí. Byly vystavěny nové protipovodňové hráze a valy, ale ani to podle Němečka nemusí pražské metro ochránit.
Vzpomínek na velkou vodu v roce 2012 se Němeček nikdy nezbaví. "Byla to největší katastrofa metra v historii vůbec, vodu z metra jsme pumpovali dva měsíce," vzpomíná. "Povodňové plány tehdy počítaly se stoletou vodou. Základní problém byl v tom, že hladina vody byla tehdy ještě asi o 1,8 metru vyšší," dodává.V metru tak voda poničila vše, co se jí dostalo do cesty. Mimo jiné i všechna zařízení a stroje, které tam byly uložené. "Bylo také potřeba lidem říct, jak bude MHD každý den jezdit. Proto jsme denně vydávali informační leták, který se distribuoval po radnicích, úřadech i na internetu," dodává. Na speciální linku se pak denně obrátilo na pět tisíc lidí. Velká voda napáchala tak rozsáhlé škody, že musely být odstraňovány osm měsíců. Voda udělala škodu pražské MHD ve výši 7 miliard korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane, čtk