Ministr Prachař, kterého dnes kontroloval Sobotka, referoval v ČT. Došlo na mýto i Zemanův kanál

10.07.2014 19:21

V případě modernizace dálnice D1 dělá prý Ministerstvo dopravy maximum pro to, aby se maximálním možným způsobem urychlila. V Interview ČT24 o tom ujistil ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), který také vysvětloval, jaká pokuta může přijít, když na některých úsecích dojde ke zpoždění. S premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) se při inspekci na svém resortu bavil také o tom, jak to bude s mýtem.

Ministr Prachař, kterého dnes kontroloval Sobotka, referoval v ČT. Došlo na mýto i Zemanův kanál
Foto: Hans Štembera
Popisek: Antonín Prachař (vlevo)

Ministr dopravy Antonín Prachař seděl v křesle hosta čtvrtečního Interview ČT24. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) ho po dnešní inspekci chválil. Přesto nelze říci, že by resort dopravy nečelil několika problémům - např. komplikovaná modernizace dálnice D1. „Dotkli jsme se toho v krátkosti s premiérem,“ prozradil ministr. Řeč byla i o úseku, který je dnes zdržen o 241 dnů. Ministr je přesvědčen, že vina za to padá na bedra dodavatele. „Smlouva nám umožňuje uplatnit určité finanční sankce a my o nich jednáme. Termín jejich uplatnění je s koncem smlouvy,“ pokračoval ministr. Případná pokuta by v tomto případě činila 230 až 240 milionů korun.

Prachař Sobotkovi vysvětloval, jak to bude s mýtem

Ministr k tomu dodal, že je třeba mít na paměti i bezpečnost motoristů. Na druhé straně podle šéfa resortu nelze říci, že by modernizace dálnice bránila řidičům v jejím využívání. Proto podle jeho názoru není pravda, že by bylo nefér vybírat poplatky za využívání dálnic, pakliže je nejdůležitější dálnice v zemi modernizována. Prachař také připomněl, že resort dělá maximum pro to, aby byla modernizace maximálně urychlena. Sjezd na Jihlavu měl být uzavřen celé dva měsíce, ale nakonec byl uzavřen jen měsíc.

Prachař také Sobotkovi vysvětloval, jak funguje výběr mýta, a ujistil ho, že ministr dokáže včas vybrat nového provozovatele systému, až firmě Kapsch vyprší smlouva. Dopravní experti ale pochybují, že se všechno stihne včas. Zvláštní je prý už to, že se jako první vybírá projektový manažer. Ministr ale tento postup hájil. Využili ho i v Německu a tento manažer by měl říci, jak by ten systém v budoucnu mohl vypadat. „Role projektového manažera znamená stavební dozor. A výběrové řízení musí být na každou zakázku nad 2,5 milionu a za tuto cenu žádného manažera nenajdete,“ podotkl ministr. Limitní finanční hranice je stanovena na 30 milionů korun.

Ministr dopravy také připomněl, že se koaliční vláda zavazuje k zadání studie proveditelnosti u kanálu Dunaj - Odra - Labe. Přitom v tuto chvíli existuje již 43 studií. A podle ministra je třeba získané poznatky sumarizovat. Kolik bude stát taková studie? Podle Prachaře by to mělo být méně než 25 milionů korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Zachránit svět před komunisty, marxisty a fašisty“. Trump na dálku rozpálil Orbánovu konferenci

16:34 „Zachránit svět před komunisty, marxisty a fašisty“. Trump na dálku rozpálil Orbánovu konferenci

V Budapešti od čtvrtka již potřetí probíhá maďarská verze Konference konzervativní politické akce (C…