Ministr Stanjura v ČT sliboval: D1 nebude žádný tunel

09.05.2013 19:10

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura je přesvědčen, že problémy během modernizace D1 budou minimální, pokud budou řidiči dodržovat pravidla silničního provozu, jak se sluší a patří. Vzhledem k tomu, že k modernizaci jednotlivých úseků proběhly regulérní tendry, nenastane prý žádná katastrofální situace ani z hlediska ceny zakázek. Ministr očekává, že se cena vůbec nenavýší.

Ministr Stanjura v ČT sliboval: D1 nebude žádný tunel
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

Modernizace D1 startuje. Čekají české řidiče na nejdůležitější dopravní tepně v zemi tristní chvilky, pokud na dálnici zamíří? Ministr doprav Zbyněk Stanjura (ODS) ve čtvrtečním Interview ČT24 mírnil obavy občanů. Zásadní je, aby se chovali podle pravidel silničního provozu. Odpovídal také na otázku, jak si stát ohlídá případné předražování modernizace.

Všichni musí dodržovat pravidla, pak nebude problém

Jde o nejnáročnější stavební akci v posledních letech, protože poběží za plného provozu a potrvá šest let. Při sundávání mostů uvažujeme, že uzavřeme D1 úplně, ale to by se dělo především v noci a trvalo by to jen pár hodin,“ poznamenal Stanjura.

Zásadní podle jeho názoru je, aby řidiči dodržovali rychlost osmdesáti kilometrů v hodině v inkriminovaných místech, a je také velmi důležité dodržovat tzv. pravidlo zipu. Ministerstvu nezbude, než apelovat na řidiče, aby se chovali, jak mají, pak budou případné problémy minimální.

Podle ministra se daří vysoutěžit dobré ceny, ale zároveň je třeba ohlídat kvalitu stavby. K tomu je třeba využít patřičné kontrolní mechanismy. „Osobně očekávám, že cena se nenavýší ... Tunel se z toho stát nemůže, protože to bylo standardně vysoutěženo,“ podotkl Stanjura. Náklady se odhadují na 14 miliard korun, původně to mělo být čtyřiadvacet. Vysoutěženy jsou čtyři úseky.

Problém prý je v R35

Vyjádřil se také k návrhu majitele společnosti Student Agency Radima Jančury, který tvrdí, že dálnici lze modernizovat rychleji a levněji. Ministr však jeho návrhy předal k posouzení odborníkům a ti mu prý sdělili, že Jančurův návrh by z dlouhodobého hlediska nebyl tak výhodný, jako je realizovaný plán.

Stát podle Stanjuray udělal velkou chybu v tom, že ještě dnes není dokončena severní spojnice mezi Čechami a Moravou v podobě komunikace R35. Tuto spojnici měl podle ministra stát budovat již od devadesátých let. Pokud by spojnice fungovala, byli bychom na tom dnes lépe,“ míní šéf resortu dopravy. Vysvětlil také, že v tuto chvíli nemělo smysl dálnici rozšiřovat o třetí pruh. Kdyby o to stát usiloval, odstartovala by modernizace nejvytíženější dopravní tepny v Česku nejdříve za deset let.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…