Městskému státnímu zastupitelství se nepodařilo prokázat, že by Roman ovlivňoval zadávaní zakázek ve prospěch Škody či že by měl majetkovou účast ve škodovce v době, kdy byl šéfem ČEZu.
Podezřelé Romanovy vazby
Útvar odhalování korupce a finanční kriminality (ÚOKFK) se zakázkami zabýval od loňského listopadu pro podezření ze spáchání trestných činů zneužití informace a postavení v obchodním styku a porušení povinnosti při správě cizího majetku. Deník MF DNES předtím upozorňoval na možný střet zájmů Martina Romana kvůli mnohamiliardovým zakázkám ČEZ pro Škodu. Podle MfD bylo podezření, že měl na Škodu vlastnické nebo finanční vazby i v době, kdy již šéfoval ČEZ. Loni v září ve funkci ředitele ČEZ asi po sedmi letech skončil a stal se novým předsedou dozorčí rady společnosti.
Roman řídil Škodu Holding v letech 2000 až 2004, firmu stabilizoval před jejím prodejem skupině Appian. Poté se stal generálním ředitelem energetické společnosti. Z informací dříve zveřejněných MfD vyplývá, že v některých firmách, přes které tekly prostředky na nákup Škody skupinou Appian, figurovali i tehdejší manažeři Škody v čele s Romanem.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh