Smlouva, která umožňuje firmě pronajímat reklamní plochy třeba na zastávkách MHD, je symbolem nevýhodných smluv v Praze. Příjmy z této smlouvy pro město byly marginální a Praha dokonce musela investovat do výstavby reklamních zařízení. Pražská primátorka Adriana Krnáčová opakovaně vyjádřila názor, že by tuto smlouvu chtěla vypovědět.
Pokud by se město rozhodlo kontrakt vypovědět, čehož se zástupci společnosti JCDecaux obávají, bude se firma soudně bránit. „A to by mohlo trvat i sedm let, tedy do konce trvání smlouvy,“ uvedl Slabý, ředitel společnosti. Navíc mobiliář – tedy zastávky, odpadkové koše či zábradlí – JCD patří a podle svého vyjádření má společnost ve zvyku po ukončení smlouvy vše odmontovat a odvézt.
Už několik vlád prohlašovalo kontrakt s JCD za nevýhodný. Nelíbil se exprimátorovi Bohuslavu Svobodovi (ODS) a i bývalá radní Eva Vorlíčková zvažovala možnost vypovědět smlouvu. Ani jeden z nich nestihl plán dokončit. „Jednali jsme s nimi, slibovali mnohé, ale nic z toho se neuskutečnilo. Například jsme chtěli audit, který by jasně řekl, zda je smlouva nevýhodná, jak ukazovala naše zjištění. Oni však dodali podklady pozdě,“ uvedla exradní Aleksandra Udženija (ODS). I nyní se podle ní může tato hra střídajících se slibů a vytáček opakovat.
V současnosti však kauzu ovlivňuje jeden důležitý moment. Smlouvu má pár týdnů na stole Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. „Kvůli možnému nedovolenému zvýhodňování soutěžitele na trhu venkovní reklamy. Šetření stále probíhá, správní řízení ve věci zahájeno nebylo,“ doplnil včera mluvčí úřadu Martin Švanda.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav