Po týdenní zkoušce magistrát zjistil, že uzavírka Malé Strany a Smetanova nábřeží dopravní situaci ve městě zásadně nezhoršila. Oznámil, že uzavření průjezdu centrem se tak prodlouží až do oslav třicátého výročí 17. listopadu, aby město mohlo nasbírat příslušná data. Proto nyní magistrát uvažuje, že by Malou Stranu, případně i Smetanovo nábřeží, uzavřel pro tranzitní dopravu natrvalo.
Radnice Prahy 8 se na svých facebookových stránkach vymezila proti oznámení, že si uzavřené břehy Vltavy Praha chválí a přemýšlí, že auta odstřihne napořád. Upozorňuje, že doprava v Praze je provázána víc, než si většina lidí dokáže představit a že takové dopravní omezení bude mít nepříznivé dopady zejména i na Praze 8.
Piráti a Praha Sobě už teď mluví o tom, že je „bezva nápad“ uzavřít obě strany Vltavy, Smetanovo nábřeží i Malou Stranu, pro auta natrvalo – ale předseda komise pro dopravu Prahy 8 Martin Jedlička podotýká, že i když je vše zatím ve fázi „sbírání dat“, už teď je jasné, jak to vyhodnocování dopadne.
„Je to samozřejmě velice logické, když ve městě, kde se nestaví žádná dopravní stavba, a které má víceméně 5 severojižních tras pro auta (Blanka, Jižní spojka/Průmyslová, magistrála a dvě strany nábřeží) dvě z nich zavřeme,“ dodává ironicky s tím, že ostatní ulice budou ještě ucpanější. A co teprve, až bude v Blance zase nějaká nehoda.
„Lidé mají přesednout do MHD, řeknou vám tihle architekti lidských osudů. Co na tom, že MHD je ve špičkách narvané už teď a místo přidávání spojů se ty spoje škrtají, protože nejsou řidiči. Řešení? Zavřít co nejvíc ulic, aby se lidi nikam nedostali ani autem,“ dodává Jedlička na závěr.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab