Jak bude ztišení reklam vypadat přímo na vysílacích pracovištích, vysvětlil Libor Husník z elektrotechnické fakulty ČVUT: „Každý pořad bude změřen a bude mu nastavena určitá značka. A podle té značky bude jakoby posazen na hlasitostní škálu. A tímto způsobem bude vysílán.“
Většina televizních stanic reklamy ztišila ještě před účinností novely vysílacího zákona. Jaká technická opatření k tomu byla třeba, řekl za FTV Prima David Vaníček. „Museli jsme se dovybavit audioprocesory pro kontrolu úrovně zvuku v souladu s doporučením. V současné době přijímáme do vysílání pouze reklamní spoty, které toto doporučení splňují.“
Novelu vysílacího zákona připravili poslanci z volebního výboru Poslanecké sněmovny ve spolupráci s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Co televizním stanicím nově zákon nařizuje, popsal šéf výboru Václav Mencl z ODS. „Zákon mluví o tom, že televizní reklama nemůže převyšovat hlasitostí okolní pořady.“
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh