Rusko má u nás skvělou reklamu, soudí psycholog

23.03.2019 9:45

Psycholog Robert Němec v rozhovoru pro MF Dnes prohlásil, že premiér Andrej Babiš (ANO), prezident Miloš Zeman, poslanec Václav Klaus mladší a předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura umějí skvěle působit na voliče. Řada politiků se však prý děsí představy, že by měli vyjít mezi lidi a mluvit s nimi.

Rusko má u nás skvělou reklamu, soudí psycholog
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: Evropa, Rusko

Vymyslet dobrou politickou reklamu, která by na voliče opravdu zapůsobila, není podle psychologa Roberta Němce nijak snadné. Rozhodně prý nestačí jen republiku oblepit billboardy, jak to kdysi udělala Strana práv občanů – Zemanovci, která v roce 2013 spoléhala především na obrázek Miloše Zemana. Vedle obrázku je podle Němce třeba vymyslet i poutavé heslo. S dobrým nápadem přišel např. Pavel Bém, který v 90. letech minulého století sliboval Pražanům 6 stanic metra do roku 2000. To je dobře uchopitelný slib.

Vůbec nejlépe prý z psychologického hlediska působí osobní kampaň, osobní kontakt s voliči.  

„Čím je ten kontakt osobnější, tím obliba roste. Skvěle to dělají Klaus mladší, Okamura, Babiš, Zeman. Snaží se být v osobním kontaktu s voliči. Když někdo kandiduje na amerického prezidenta, tak zpočátku tluče na dveře amerických domácností. Pak je to možné přes sociální sítě,“ prohlásil odborník. Důležité je, aby si občané politika zapamatovali.

Vzápětí upozornil, že se mnoha politikům mezi lidi moc nechce. „Já když se občas bavím s politiky a řeknu jim, že musejí jít mezi lidi, tak oni se vyděsí, že by něco takového měli dělat,“ uvedl.

Pár slov poznamenal také na adresu Ruska. Tato země má podle Němce vůbec nejlepší reklamu v naší vlasti. „Cílem reklamy je změnit lidské chování nebo smýšlení – většinou za účelem zisku. Ale nemusí tomu tak být vždy. Ruská vláda se snaží rozeštvat nás, abychom byli hašteřiví a ztráceli čas půtkami nebo abychom se báli a ničemu nevěřili. Nejde pouze o reklamu vedenou skrz „ruské weby“, ale i skrze články, sociální sítě a anonymní reklamu. Ruská vláda ví, že Západ nedožene. Tak jej chce alespoň zpomalit,“ uvedl.

Tomio Okamura

  • SPD
  • Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • poslanec

Poté se zastal nařízení na ochranu osobních údajů z dílny Evropské unie, které je známé pod zkratkou GDPR. Reklamní experti jsou prý dnes tak daleko, že se naučí znát lidi lépe než jejich manželky či partneři. Ledacos se dozví třeba když sledují jejich aktivity na facebooku. Jenže tahle dovednost je nebezpečná, protože expertům dává posléze možnost s lidmi manipulovat. GDPR říká, že lidé musí s touto manipulací vyjádřit souhlas. Pokud budou proti, nesmí s nimi být manipulováno.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

5:00 „Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

TÝDEN V MÉDIÍCH Dokud byl Pavel Tuleja rektorem Slezské univerzity v Opavě, nikoho jeho publikační č…