Rusko zvažuje odpověď na sankce. Asi omezí leteckou dopravu

06.08.2014 12:18

Ruské úřady mohou v reakci na sankce Evropské unie kromě uzavření sibiřských leteckých koridorů zakázat charterové lety západních společností a uzavřít vzdušný prostor pro ukrajinská letadla. Napsala to státní agentura ITAR-TASS s odvoláním na anonymní zdroje obeznámené s rozhodováním o ruské reakci.

Rusko zvažuje odpověď na sankce. Asi omezí leteckou dopravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dopravní letadlo, ilustrační foto

Ruské kroky mají být odpovědí na sankce uvalené Evropskou unií na leteckou společnost Dobroljot, která je dceřinou firmou státní společnosti Aeroflot. Zařazení na sankční seznam si firma vysloužila tím, že jako první začala provozovat spoje z Ruska na anektovaný Krym.

Na zákaz letu pro evropské aerolinky by doplatil i Aeroflot

Ke zvážení odvetných kroků vyzval ruské úřady v úterý premiér Dmitrij Medveděv. List Vedomosti napsal, že Rusko by mohlo aerolinkám z EU omezit nebo zcela zakázat lety přes Sibiř.

Opatření by těmto aerolinkám zvýšilo náklady u letů do Asie. Zákaz by ovšem neměl dopady pouze na evropské letecké společnosti, jako je například Lufthansa, British Airways či Air France, ale i na samotný Aeroflot. Ten totiž od těchto aerolinek dostává za lety přes ruské území poplatky.

Zvažuje se zákaz přeletů Ruska pro ukrajinské společnosti

Podle zdroje agentury ITAR-TASS by ruské úřady kromě toho mohly zablokovat charterové lety pro osobní a nákladní dopravu společností, které využívají ruské koridory dočasně, mimo dlouhodobě sjednané smlouvy. Zastaveno by mohlo být i jednání Ruska se západoevropskými partnery o modernizaci sibiřských leteckých koridorů.

Dalším ruským protiopatřením by podle ruské agentury mohl být zákaz tranzitních přeletů přes ruské území, který by platil pro ukrajinské letecké společnosti. „Letová správa už o takovém opatření rozhoduje," uvedl ITAR-TASS.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

5:00 „Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

TÝDEN V MÉDIÍCH Dokud byl Pavel Tuleja rektorem Slezské univerzity v Opavě, nikoho jeho publikační č…