V roce 2018 se objevily informace o tom, že by se výroba škodováckých Superbů mohla přesunout do Německa. Čeští odboráři se hned postavili proti.
Je pro vás podstatné, koho ve volbách podporují umělci a jiné známé osobnosti?Anketa
„Kromě jiného jsme hovořili o budoucnosti modelu Superb. Volkswagen silně tlačí na to, aby model Superb dostal závod Emden, který má problémy s vytížením. Měl jsem připraveno šest pádných argumentů, proč to nemůžeme udělat,“ uvedl předseda představenstva škodováckých odborů Jaroslav Povšík pro týdeník Škodovácký odborář ve druhé polovině roku 2018.
Výroba značky Superb tehdy v Česku zůstala, ale úvahy o jejím přesunu stále čas od času vyplouvají na povrch. Naposledy se o možném přesunu výroby začalo hovořit s nástupem nového šéfa do české škodovky Thomase Schäfera (50). Do Mladé Boleslavy přišel z jižní Afriky. Česká média spekulují, že jeho úkolem je především přeorientovat výrobu na levnější vozy, aby Škoda nekonkurovala vozům v domácích německých závodech.
Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Josef Středula ihned vyrazil do útoku.
„Já si myslím, že udělali velmi špatný krok a vyjádřili se velmi nebezpečně. Měl by to být signál jak pro pana premiéra, pro české ministry, pro ekonomickou diplomacii, tak i pro zaměstnavatele, aby udělali všechno pro to, aby taková vyjádření byla anulována," vyjádřil se předseda podle serveru TN.cz.
Varovný prst zvedl i ekonomický expert ODS Jan Skopeček.
„Vláda musí jednat nejen s novým šéfem Škody, ale i s šéfem celého koncernu VW. Pokud by se potvrdily údajné plány na přesunutí výroby dvou nejvíce ziskových modelů Kodiaq a Superb mimo závody v ČR, je třeba koncernu připomenout štědré daňové úlevy a dotace ze státního rozpočtu,“ napsal na sociální síti Twitter.
Ing. et Ing. Jan Skopeček, Ph.D.
Vratislav Kulhánek, který Škodu Auto v minulosti vedl, obavy z nového ředitele mírnil. „Podle jeho vyjádření, že bude kopat za tým, jehož je kapitánem, tak bych to bral jako velmi dobré,“ poznamenal na adresu Schäfera Kulhánek v Událostech, komentářích České televize.
Již zmíněný Jaroslav Povšík má však z nového šéfa obavy, protože se mu nepozdává formulace, že by škodovka měla konkurovat např. levnějším korejským vozům, což by ale znamenalo, že se odkloní od značky Superb. Ve chvíli, kdy firmu zasáhl koronavirus a zablokovalo to některé dodavatelské řetězce.
Kulhánek však znovu všechny uklidňoval, že Superb zůstane důležitým vozem. „Ta vlajková loď prostě bude Superb,“ pravil. „Superb a podle mého názoru ještě Kodiaq by měly ve Škodě zůstat,“ doplnil.
Varoval však, že by Škodě Auto mohly uškodit nové emisní předpisy EU, s nimiž se může firma vyrovnat jen těžko. „Tohle je opravdu velký problém. Já bych to nazval šílenstvím Evropské komise,“ zlobil se Kulhánek.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp