Šéf agrárního rezortu Marian Jurečka vystupoval v reklamě podporující české produkty, sám ale říká, že v roli ministra je mu lépe. "Necítím se být úplně dobrým hercem, budu se raději věnovat práci ministra," prozradil v úvodu Jurečka. Jeho tvář předvánoční reklamě prý prospěla, účast ministra totiž upoutala pozornost.
Ing. Marian Jurečka
Ministerstvo šetří desítky miliony korun v oblasti IT a na externích poskytovatelích služeb. "Dělejme si sami věci, které můžeme," popsal svou filozofii Jurečka s tím, že desítky milionů korun se šetří i na právních službách. Lidé pracující na ministerstvu jsou dost kvalitní, když píšou zákony, proč je tedy nevyužít.
V Asii je prý přetlak
Šedesát procent prostředků rezortu dnes pochází z EU, přičemž příjemci dotací jsou na internetu zveřejňováni. Často je prý konfrontován s dotazy, zda nejde na ruku Agrofertu Andreje Babiše. "Ptá se mě na to spousta lidí a není to tak," zdůrazňoval ministr s tím, že velké investiční skupiny jsou dotovány, případně nedotovány podle jasných pravidel.
Ministr poukázal také na to, že se zemědělcům daří v Rusku, navzdory sankcím export do Ruska roste, např. díky chmelu. Ministerstvo ovšem současně hledá nové obchodní příležitosti, a to v zemích bývalého Sovětského svazu, případně některých zemí Afriky. "Já jsem trošku skeptický, pokud jde o Asii, protože tam je velká konkurence, přílišný přetlak," naznačil host v pořadu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp