Článek, který vyšel v ParlamentníchListech.cz pod názvem „73 Kč ČR, 9 Kč Polsko. Čech vzteky zahodí mobil“, vzbudil velký čtenářský ohlas a dokonce nám naši čtenáři začali posílat svoje zkušenosti s drahými službami tuzemských mobilních operátorů. Ale nejen to.
Vítáte konsolidační balíček, který vláda protlačila Sněmovnou?Anketa
Několik zákazníků našich nejznámějších operátorů se s námi podělilo i o jakýsi návod, jak si jejich služby zlevnit. Funguje to prý stoprocentně, člověk se jen nesmí bát ozvat.
„Po přečtení vašeho článku o drahých datech, která nám prodávají čeští operátoři za doslova nekřesťanské ceny, jsem se rozhodl napsat vám svoji zkušenost a třeba i poradit těm, kteří platí nesmyslné částky za jejich služby každý měsíc,“ začal svůj e-mail čtenář, který si nepřál zveřejnit svoji totožnost, což respektujeme.
„Samotnému mně poslední dobou začaly vadit stále se zvyšující účty za telefon,“ pokračoval s tím, že platí telefon sobě, dvěma dětem a k tomu ještě pevný internet a televizi.
„Původně jsem platil něco kolem 3 tisíc, ale postupem času se částky začaly zvyšovat. Člověk někde ujede na MMS, které nejsou v tarifu zahrnuty, jinde zase děti přešvihnou data atd. Poslední dobou platby přesahovaly 3500 korun měsíčně, a to už se mi přestávalo líbit,“ popisuje svoji motivaci k následné návštěvě pobočky jednoho z tuzemských operátorů s tím, že na tom není finančně nijak zle, a proto situaci řešil až v okamžiku, kdy mu opakovaně přišel účet na částku okolo 4300 korun.
Svá slova dokládá přiloženým vyúčtováním.
„To ve mně praskly saze a vyrazil jsem na prodejnu s tím, že tu smlouvu zruším a odejdu od nich. Člověk slýchá různé historky, jak jiným lidem pod hrozbou odchodu operátor snížil platby, ale moc jsem nevěřil, že to zabere a chtěl opravdu odejít jinam,“ popisuje svoje rozhořčení zmíněný čtenář.
Z dalšího líčení jeho příběhu vyplývá, že byl překvapený, že jeho žádost nevzbudila žádné velké pohoršení.
„Chovali se ke mně velmi profesionálně a přišlo mi, že na podobné stížnosti jsou prostě zvyklí a řeší je na denním pořádku,“ líčí svoje dojmy z jednání personálu v pobočce.
Hrozí Evropě akutní nebezpečí islámského terorismu?Anketa
„V podstatě okamžitě mě spojili s nějakou operátorkou, která si vyslechla moje litanie a během poměrně krátké doby mi nabídla podmínky, na které jsem rád přistoupil. Pak už šlo všechno ráz na ráz,“ dodává ještě s tím, že mu některé podmínky stávající smlouvy byly dokonce vylepšeny.
„Trval jsem na neomezených datech pro děti, asi každý rodič v dnešní době ví proč. To nebyl problém. Takže mi za mnohem nižší cenu byly v podstatě nabídnuty stejné služby, snad s výjimkou toho, že jsme přišli o pár filmových kanálů v televizi, což jsem spíš přivítal.“
Na důkaz toho, že si nevymýšlí, přiložil část svojí nové smlouvy, ze které plyne, že po sečtení všech položek a odečtení slev bude nově platit 2590,- Kč.
„A k tomu ještě připočtěte slevu 300 korun za to, že mám účet u jedné z bank, se kterou ten operátor spolupracuje,“ zmiňuje náš čtenář možnost další slevy, která mu účet sníží na necelých 2290,- Kč.
U zmíněné slevové akce se ale pozastavil.
„Vedle mě v prodejně seděla paní, které obsluha nabízela právě tuhle slevu. Doslova jí říkala, že jde o to, aby si založila u banky účet a poslala tam každý měsíc 10 tisíc. Z toho zaplatila účet za telefon a zbytek zase obratem odeslala na svůj normální účet.“
Podle našeho respondenta ale podobný výklad tu akci devalvuje.
„Mně je to jedno, já u té banky svůj účet mám a jsem spokojený. Ale takhle získaní noví klienti jí asi moc peněz nepřinesou. Ale nejsem žádný bankéř, abych to soudil,“ uvažuje.
E-mail končí výzvou k lidem, kteří řeší podobný problém s vysokými účty za telefon a přidružené služby.
„Jak říkal Ivan Hlinka, hlavně se z toho nepo*rat! Ať se lidi nebojí se ozvat. A pak se budou divit stejně jako já, že se během chvilky můžou mít o něco lépe. Když o tom tak uvažuji, neplatí to jen u změny tarifu,“ zafilozofoval si náš čtenář závěrem.
V souvislosti s uvedeným případem dodejme, že snížení ceny mobilních dat i telefonických hovorů se očekávalo i na základě zvýšení konkurence pro stávající tři největší české operátory. Na trh se měl na základě aukce 5G kmitočtů dostat i operátor čtvrtý.
Aukce kmitočtů, kterou provedl Český telekomunikační úřad, však jen potvrdila dominanci stávajících operátorů. Klíčové kmitočty pro chytré mobilní sítě 5G v pásmu 700 MHz si mezi sebou rozdělily O2, T-Mobile a Vodafone.
Na snížení cen si tedy budeme muset počkat, nebo si je zařídit sami, po vzoru našeho čtenáře.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Huml