Problémy trvají například v tom, že není možné ověřit, zda byly dávky vyplaceny. „Dříve jsme viděli, kdy byly dávky vyplaceny, kdy byla jejich splatnost. Dneska klienti nevědí, kdy peníze obdrží, a to je velmi nepříjemné. Nicméně ty termíny jsou na hraně zákonných lhůt,“ říká Šachová.
Situace se zklidňuje
Určité zlepšení ale nastalo. „Co se týče dávek pomoci v hmotné nouzi, kde byly v lednu velké problémy, tak ano, určitě se to zlepšilo. Alespoň v tom smyslu, že už se nestává, že by ten systém úplně kolaboval. Ale je to velice pomalé,“ uvedla ředitelka.
„Ano, úředníci nadále pracují přesčas, ale situace se už zklidňuje. Pracuje se na chybách v programech, ale pořád se to dodělává, není to hotové. To, jak jsem pracovali před lednem, bylo oproti tomuto naprosto luxusní,“ vysvětluje Šachová s tím, že svoje místo opouští. Podle ní už se nyní nejedná o službu veřejnosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh