Česko se tak řadí do jedné skupiny spolu s Kanadou, čínským Hongkongem, Spojenými státy nebo Mexikem. I zde se totiž podařilo snížit rozdíly mezi výkony žáků z různých příjmových a vzdělanostních skupin, aniž by se to pozitivně odrazilo na výsledcích testů PISA.
Mohlo by se zdát, že taková společnost nepředstavuje žádný výrazný problém, je však třeba připomenout, že minimálně první dvě jmenované země dosahují oproti Česku výrazně lepšího výkonu (Kanada v testech čtení dosáhla výsledků mezi 495 a 562 body, Hongkong 509 a 557 - čeští školáci oproti tomu dosáhli výsledků pouze mezi 437 a 521 body).
O tom, že to jde i jinak, svědčí třeba příklady zemí, jako jsou Albánie, Chile, Lotyšsko či Německo.V případě prvních dvou je to díky tomu, že se zde podařilo zlepšit výsledky všech skupin žáků; v případě Německa a Lotyšska zase došlo k výraznému zlepšení žáků zejména ze znevýhodněných skupin a pouze k mírnému zlepšení u těch ostatních.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh