Již poněkolikáté se prý hejtman Jiří Zimola na internetové diskuzi v místním deníku dočetl, že kraj doslova plundruje veřejnou dopravu a tím jde proti zájmům občanů, kteří ji využívají při cestách do zaměstnání, škol či k lékaři. „Výsledkem toho má být skutečnost, že počet přepravených osob klesl na poslední příčku v republice. To je samozřejmě holý nesmysl. V počtu přepravených osob ve veřejné dopravě jsme na osmém místě ze 14 krajů. Navíc je nutno přihlédnout ke skutečnosti, že jižní Čechy mají vzhledem ke své rozloze a řídkému osídlení pohraničních oblastí nejnižší hustotu zalidnění ze všech regionů,“ zdůraznil Zimola.
Takhle by se mi líbilo platit oběd napůl!
Jihočeský kraj od roku 2009 omezil z ekonomických důvodů železniční dopravu o 12 procent. Uvedené spoje suplují autobusy. Hejtman Jiří Zimola tak vyvrací zprávy některých kritiků, že kraj likviduje osobní veřejnou dopravu a v této souvislosti zrušil polovinu vlakových spojů. „Rád bych pozval pana Petrabudvara, respektive člověka, který pod touto přezdívkou na internetových diskuzích Deníku vystupuje, na oběd. A podle jakého klíče budeme platit? Navrhuji, že s Petrembudvarem pojedeme napůl takto: Já zaplatím 12 procent z ceny a on těch zbývajících 88. Namítáte, že je to matematický nesmysl? Máte samozřejmě pravdu,“ reagoval hejtman na člověka, který nemá ani tolik odvahy, aby vystupoval pod svým skutečným jménem.
Víte proč? Protože pětkrát víc
Pokud jde o zrušené železniční spoje, jedná se podle Zimoly o vlaky, které využívá jen minimální počet cestujících. Což značně prodražuje náklady vynaložené na dopravní obslužnost. „V součtu se státními prostředky vynakládá kraj ročně na dopravní obslužnost více než miliardu korun. A opravdu nemáme prostředky na dotování nevyužívaných vlaků, jejichž provoz vyjde oproti autobusové přepravě na jeden kilometr až pětkrát dráž,“ vysvětluje politik všem, kdo chtějí věřit neznámému diskutérovi, který se do něj neustále naváží.
Cestující nenadělají tolik kroků
Hejtman Zimola zároveň uvedl, že dopravní obslužnost obcí se kvůli výše uvedeným opatřením nezhoršila, ale právě naopak. „Autobusové zastávky jsou obvykle v centrech obcí, zatímco železniční stanice jsou na jejich okrajích v docházkové vzdálenosti jednoho až tří kilometrů,“ uvedl jeden z argumentů.
Dalším krokem kraje vedoucím ke zkvalitnění dopravy pro cestující na jihu Čech je prý její případná integrace. „Pilotní projekt integrovaného dopravního systému jsme letos odstartovali společně s městem Jindřichův Hradec. Po vyhodnocení výsledků zvážíme jeho zavedení na celokrajské úrovni,“ uzavřel Zimola, který ještě podotkl směrem k urážejícímu pisateli: „Petrbudvar je pomýlený anonymní spisovatel, který svými rádobyodbornými prohlášeními tendenčně špiní jméno kraje. A pochybuji, že za to může jeho učitel matematiky!“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš