Bannerová slepota naruby: Jídlo bez AKCE už téměř nekupujeme

19.01.2017 19:57

Léta platilo, že tím, co prodává, je obal. Doba se ale mění, dnes už je to hlavně cedulka „AKCE“, případně „Sleva“, co nás zaujme jako první. Cesta regály se omezila na periferní vyhledávání takto označeného zboží. Na různé slevové akce Češi a Slováci opravdu slyší, a to zejména u potravin. Produkt s označením „AKCE“ preferují čtyři pětiny nakupujících. Prostor ušetřit přesto stále je – různé slevové portály nevyužíváme zdaleka tolik, jako okolní země.

Bannerová slepota naruby: Jídlo bez AKCE už téměř nekupujeme
Foto: pixabay.com
Popisek: Průzkum - ilustrační foto

Akce a výprodeje na nás teď po Vánocích útočí ze všech stran, jak ale vyplývá z průzkumu agentury Ipsos pro PROFI CREDIT, už dávno se nás netýkají pouze v prosinci a lednu, staly se totiž každodenní součástí našich nákupních rituálů. Více než čtyři pětiny obyvatel motivuje, pokud je na daný výrobek poskytnuta sleva. A to zejména u potravin. V těsném závěsu je elektronika a spotřebiče, třetí příčku obsadila kosmetika nebo drogerie, kde sleva motivuje  k nákupu 57 % zákazníků. Výjimkou je v této kategorii Bulharsko, kde slevy zabírají mnohem méně. V Polsku zase lidé více než jinde slyší na zlevněný nábytek a sportovní vybavení.

„Ve slevách ráda nakupuje drtivá většina lidí. Více jak 40 % je dokonce aktivně vyhledává,“ říká marketingová ředitelka Dana Hakavcová. Hranice, kde se postoj nakupujícího láme, je ve všech sledovaných zemích zhruba totožná. 40% sleva už je pro zákazníky dostatečně motivující, čím vyšší sleva, tím ochota daný výrobek zakoupit ještě stoupá.

Slevové portály Čechy příliš netáhnou, Bulhaři rekordmany

V Bulharsku využívá různé slevové portály alespoň jednou měsíčně více než polovina lidí, zatímco u nás pouhá pětina. „Stejné množství Čechů, tedy 20 %, žádný slevový portál dosud nevyužilo,“ poznamenává k tomu marketingová ředitelka  Dana Hakavcová. Více jak třetina Čechů portály využívá pouze příležitostně. A téměř totožná situace je i v sousedním Polsku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: 20 let členství ČR v EU - pozitiva se hledají těžko

12:17 Ivo Strejček: 20 let členství ČR v EU - pozitiva se hledají těžko

Dvacet let od vstupu České republiky do Evropské unie je významným výročím v historii naší země a za…