Eva Valerie Maxová: Pozor! Uprchlická propaganda míří do českých škol!

24.01.2016 17:24

České školství má zasáhnout imigrační kampaň „Hello Czech Republic“, která je cílena na žáky základních a středních škol. Žáci musí znát pojmy jako je imigrace, integrace, stereotypy a nesmí mít žádné předsudky.

Eva Valerie Maxová: Pozor! Uprchlická propaganda míří do českých škol!
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Otvírám příručku pro učitele „HELLO CZECH REPUBLIC“ (Doma v nové zemi) a užívám si s ironickým úsměvem jejich 84 stran. Být sluníčkář z neziskovky jásám a chválím své kolegy, tvůrce manuálu, z jiné neziskovky, být pedagog ustrnu hrůzou, co to na mě zase vymysleli, když už takhle nestíhám plnit tematické plány včas. Být studentem střední školy, je mi to šuma fuk a hned to zavřu a být rodičem žáka školou povinného prolistuju daný elaborát a s úšklebkem ho hážu do koše.

Jenže nejsem ani jedno. Jsem český občan a zvídavý bloger, tudíž se po „pelíškovsku“ ptám: „Komu tím prospějete?!“

Článek o uprchlickém komiksu a zamořeném Česku, který dnes odpoledne vyšel na idnes, vyvolal u čtenářů ohromnou diskusi. Nedivím se. Jednoduše řečeno, článek nám ve zkratce sdělil, že naše nic netušící děti se znovu stanou obětí uprchlické propagandy a vzdělávací masáže, ovšem pozor, tentokrát už to bude hustší a propracovanější.

Čeští učitelé na ZŠ a SŠ, předpokládám, že občanské výchovy, brzy obdrží příručku „HELLO CZECH REPUBLIC“, kterou v loňském roce sepsaly dvě sluníčkářky, Lucie Procházková a Kristýna Titěrová, z neziskové společnosti pro příležitost mladých migrantů, META, o.p.s.(funguje od roku 2004).

Pochopitelně proběhly pilotní projekty na školách a výstupem je metodika, která vychází ze švédského originálu „HEJ SVERIGE“ (POZOR multikulturní ŠVÉDSKO!), zpracovaného organizací  Friends (Přátelé), za odborné a finanční podpory UNHCR (Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky). Nic lepšího než kopírovat švédský přístup k migraci si holky z METY nemohly vybrat.

Začíná to dávat smysl. Pojďme dál:

Učitel má před sebou třináct aktivit, pracovní listy pro žáky, komiks „Jednou se zase setkáme, Sanam“ (od švédského autora Oskara Ekmana) a film Šádí, v příloze najde slovníček, krátký kvíz a tabulky s počty žadatelů o mezinárodní ochranu v letech 1990 – 2015. Proboha, to mají znát na co?!

Podle sluníčkářek má být škola postavená na principech genderové a jiné rovnosti tj. Equality (opět Švédsko), žáci mají diskutovat, dosáhnout pozitivního zážitku a otevřít se novým poznatkům. Protože neziskovka META má svou sluníčkovou vizi:

„Usilujeme o společnost, která zaručuje všem rovné příležitosti a rozvíjí a využívá jejich potenciál“.

Jinak řečeno, patří sem i tvrdá, ministerstvem školství od školního roku 2016/2017 implementovaná inkluze do našich škol.

Z metodiky plyne, že škola má být bezpečná, bez předsudků, což je ok, třída se příjemně připraví a už je jí předložen Ekmanův komiks o afghánském chlapci Hamídovi, který prchá v letech 2012-2013 sám bez rodičů, vybaven mapou trasy do Švédska, utíká před fundamentalistickým hnutím Tálibán. No, to budou mít děti co pochopit, Tálibánské fundamentalisty a obzvlášť velmi zajímavou roli USA v této válce!

V komiksu vystupuje i jakýsi uprchlík Farhád, o němž se žáci dozvědí, že v Řecku (zřejmě mezipřistání) nabádá Hamída, aby neodevzdával svoje otisky prstů, přičemž Farhád si své prsty spálí. Tak to už je moc! Tohle přece dělali někteří běženci ze současné invaze, aby nemohli být registrováni!  Chudáci děti!

Hamíd se do Švédska dostane, ovšem neumí jazyk, nemá tu rodiče a čeká ho integrace. No, nevím, po tom, co to Švédové zkrouhli a jejich čelní politička se v projevu v přímém přenosu rozplakala, že už je přijímat nezvládají.

Pokud žáci udrží pozornost, bude jim promítnut film režiséra Zanyara Adamiho, imigranta, „Šádí“ o kurdské dívce, která se sama vydala do Švédska, a je tak odloučena a ve stesku po rodičích. Kurdistán má své problémy, ovšem vědí naši žáci, jak tam dívka Šádí žila? Co ale vědět musí, proč je pro Šádí důležitý hidžab, který nosí, stejně jako se musí zamyslet nad jejími pocity, když se bude integrovat ve Švédsku. Opuštěná sama bez rodiny!

Následuje diskuse o normách, moci, integraci, identitě a předsudcích. Zde by mě opravdu zajímaly názory např. šesťáků, když o tom nejsou objektivně schopni mluvit naši čeští politici.

A teď to přijde. Aktivita č. 7 „Prst na tepu doby“ aneb, jak média ovlivňují náš život:

Že by se žáci dozvěděli pravdu o „nestrannosti a nezaujatosti“ našeho mainstremu v informování o uprchlické krizi? Zajímavé. Učitel má přinést různé druhy novin, časopisů a bulvárních deníků, vyhledat články o imigrantech, projít i zpravodajské servery (napadá mě, jestli i ty kontroverzní a sledované?), a následně analyzovat pravdivost informací. Ptám se, pravdu nachází učitel kde?

Ještě se pozastavím u aktivity č. 10, která je drsná.

Její název je „Útěk do Peacestánu“. Napadá mě, zřejmě tam je mír – peace, a má se slovním spojením přiblížit zemi jako je Pakistán. Autorky zde obracejí dětem úhel pohledu, žáci se musí zcela vážně zamyslet nad integrujícími a integrovanými, padá otázka, zda je smysluplné mít na imigranty vysoké nároky a očekávání. Nepřipomíná nám to náhodou obhajující přístup multikulturních pseudohumanistů vůči pologramotným uprchlíkům v současné Evropě?

Příběh „Útěk do Peacestánu“

"Píše se rok 2030 a v České republice došlo k jaderné havárii.

Země bude po příštích 200 let neobyvatelná. Deset miliónů Čechů okamžitě prchá do zahraničí.

Jen jedna země světa projevuje ochotu přijmout uprchlíky z České republiky.

Je to Peacestán, asijská země se 300 milióny obyvatel.

Peacestánská kultura se od té české značně liší. Některé chování považované v Česku za zdvořilé je zde nezdvořilé a naopak.

Úroveň vzdělanosti je poměrně vysoká a v zemi jsou volná pracovní místa počínaje IT sektorem až po zemědělství.

Češi se brzy vydávají na cestu do nové vlasti.

V Peacestánu však dojde k protestům veřejnosti, která je toho názoru, že by Čechům neměl být povolen vstup do země.

Aby bylo možno uklidnit veřejné mínění, sestavila peacestánská vláda otázky, na něž chce znát odpovědi dříve, než Čechy přijme."

Následně se peacestánská vláda ptá Čechů, zda si chtějí uchovat právo na vlastní kulturu, náboženství a způsob jeho praktikování, češtinu ve školách, zda budou chtít volební právo, požadovat sociální a zdravotní výhody země. Zda budou slavit peacestánské svátky a dodržovat jejich tradice, zda přijmou nekvalifikovanou práci a co mohou obyvatelé Peacestánu udělat pro integraci Čechů. Do jaké míry se musí prchající Češi integrovat?

Tady už, myslím, přestává legrace. Ano, čtete dobře, dvanáctiletí až devatenáctiletí žáci si budou muset představit, že za 14 let dojde v ČR k jaderné havárii a oni budou prchat do země, která je ovšem jako bílé, civilizované, kulturní křesťany nebude chtít přijmout. Zřejmě, ukryto mezi řádky, je Peacestán země, kde převládá islám v celé své jedinečnosti a kráse. To myslí autorky vážně? Mají své děti a myslí na jejich budoucnost?

A závěr?

To že občankáři loni přirovnali běžence k Robinsonu Crusoe a nechali žáky najít a pochopit rozdíl mezi ekonomickým a válečným uprchlíkem, tak to lze ještě přijmout. Ale to, že neziskovka řízená v tomto případě UHNCR a motivovaná imigrační vstřícností Švédů, ovlivňuje mysl našich žáků příběhy dětských osamocených uprchlíků, čímž vážně hraje na city našich dětí, to už přijmout nelze.

Hamíd, Farhád, spálené prsty bez otisků, Šádí v hidžabu, Tálibán, Kurdistán, integrace, předsudky, manipulace myslí mladého člověka, který není schopen si na základě reálného stavu věci tj. všech událostí a problémů s muslimskými běženci 2015/2016, pod to se klidně podepíše nezisková organizace, v tomto případě META, o.p.s.

Nakonec finance od UHNCR dostala a úkol posílit proimigrační postoj budoucí české generace, byl splněn. Ovšem skutečnost, že jsou žáci vmanipulováni do katastrofického příběhu, jaderné havárie v roce 2030, kdy naše země bude 200 let neobyvatelná, tak to už je silně zvrácené, a překročilo všechny přípustné meze! Stejně jako srovnávat civilizované Evropany s nepřizpůsobivými uprchlíky ze "Sýrie".

Nezbývá tedy než věřit, že se scénáře brožury „HELLO CZECH REPUBLIC“(Doma v nové zemi) budou odehrávat na našich školách co nejméně a že čeští učitelé myslí hlavou a jsou skuteční vlastenci.

Stejně jako budeme věřit  tomu, že pokud dítě přijde domů po této propagandistické migrační masáži, řekne mu jeho rodič:

„Ok, synu/dcero. Takhle to chodí v pohádkách. Pojď, ukážu ti reálné video, jak se chovají uprchlíci v Německu, v uprchlických táborech, co dělali ženám na Silvestra, jak vypadají „No GO“ zóny v Anglii a vůbec ti povím, co je skutečná uprchlická krize a jaký na to mám názor jako tvůj rodič.“

Jedině tak lze zabránit účelové manipulaci s myslí naší nastupující generace.

převzato z blogu autorky na idnes.cz.

Vyšlo na eportal.parlamentnilisty.cz, publikováno se souhlasem vydavatele.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

20:57 Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

Vyjádření experta Trikolory k útokům na kritiky války.