Metrem jsem jel už v mnoha městech, například v Římě, Londýně, Paříži, Bruselu a musím říci, že pražská podzemní dráha, snad s výjimkou některých nových úseků v Londýně, kde jezdí soupravy bez strojvedoucího, je lepší. To se týká jak vzhledu stanic, tak i vlaků.
Stejně tak i metra v Moskvě a v Sankt Petěrburgu nemohou tomu v metropoli nad Vltavou konkurovat. Někoho možná oslní pompézní stanice v ruské metropoli, mně však připadají jako mauzolea stranických funkcionářů. V obou ruských městech jezdí po kolejích v podzemí pořád také zastaralé vlaky typu Ečs, které už byly v Praze vyřazeny. Také zabezpečovací zařízení nebo technický stav opraven moskevského a petěrburského metra jsou daleko za úrovní toho pražského. Když se přenesu z podzemí na povrch, tak v moskevských ulicích jezdí trolejbusy, které by u nás neprošly technickou prohlídkou a v ulicích by byly k vidění akorát tak při jízdách historických vozidel.
Pražské tramvaje v poměru nových a starých vozů snesou srovnání s Vídní. Rovněž tak uspořádání městské dopravy v metropoli nad Vltavou je na vynikající úrovni. Plusem například je, že nejvytíženější noční tramvajové spoje jezdí i po dvaceti minutách.
Rovněž pražská integrovaná doprava, která umožňuje na jednu jízdenku využívat více dopravních společností a také vlaky příměstské dopravy, je rovněž velkým kladem.
Když si člověk navíc uvědomí, že jízdné v pražské MHD je většinou levnější než v západoevropských metropolích a náklady jsou srovnatelné, tak o to je její úspěch cennější. I přesto však činil provozní zisk Dopravního podniku hl. města Prahy v minulém roce 316 milionů korun, čili je vidět, že jeho vedení si počíná dobře. Pokud však město jako vlastník městského dopravce nechce zvyšovat jízdné a v případě ročního kupónu jej dokonce snížilo, tak musí dát více peněz ze své kasy, jinak to nepůjde.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV