Vedení pražského Dopravního podniku nyní řeší dalšího kostlivce po svých předchůdcích. Generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš uvedl, že smlouva se společností Rencar o zajištění reklamy v pražské MHD není pro jeho společnost výhodná. Vzhledem k tomu, že Dopravní podnik má z reklamy zisk 50 milionů korun ročně a Rencar 150 milionů korun, tak má bohužel pravdu.
Proto je třeba ocenit, že šéfové největší pražské městské společnosti se nyní snaží tuto smlouvu změnit. Asi by bylo nejlepší ukončit stávající smlouvy na reklamu a pověřit jednu firmu, aby ji zajišťovala za výhodnějších podmínek, než je tomu nyní. Neumím říci, jak by mělo vypadat nové rozdělení reklamního zisku, ale umím si představit, že by městský dopravce, respektive hlavní město Praha, který je stoprocentním vlastníkem této akciové společnosti, z ní získal navíc řádově desítky milionů korun ročně.
Společnosti Rencar by mělo záležet na dobrých vztazích a Prahou a Dopravním podnikem, protože spory by v tomto případě neprospěly jejím obchodním zájmům. Takže by neměl klást překážky případné nové reklamní dohodě. Smlouva, kterou má uzavřenou s DPP do roku 2031, je prý nevypověditelná. To si nemyslím, Ústavní soud už dříve v jiné kauze vydal nález, podle kterého musí být každá smlouva vypověditelná. A trvání na nevýhodné smlouvě pro druhou stranu by se dalo právnicky posuzovat jako jednání proti dobrým mravům.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV