Miroslav Kulhavý: Pan Halík je potřebný inspirátor – provokatér

07.08.2018 21:52

Pokud by byly všechny teze, které pan Halík pronáší, skrytým záměrem pro následnou reakci v diskusi čtenářů a posluchačů, nutno dodat, že téměř 100% kritickou, patřil by mu metál mnohem cennější než všechna ocenění a tituly, které kde kdy ve světě dosud posbíral.

Miroslav Kulhavý: Pan Halík je potřebný inspirátor – provokatér
Foto: David Hora
Popisek: Tomáš Halík na přednášce v Písku

Pravda je však nejpravděpodobněji prostá konspirace; on svými omyly žije a bohužel, myslí je vážně.

Nebudu zde rozebírat vše, v čem se pan Halík mýlí; stačí dát do kontrastu jeho mnohokrát omílané lidství spojené s obecně vnímanou humanitou a proti tomu reálný stav světa se svou historií, s demokratickými evropskými pravidly a s jistě nespravedlivým systémem zvaným kapitalismus.

Pro názornost k dalšímu textu příklad: když proti panu Halíkovi půjde v jeho domě někdo s nožem s jasným úmyslem jej zabít; bude se bránit a nebo vše přenechá Bohu a Jeho úmyslům? Nebo zvolí rychlá slova o lásce k bližnímu? Bude to dostačující? Určitě ne a myslím si, že každý (i kněz) v přirozené reakci mávne V POSLEDNÍ CHVÍLI rukou, aby nůž srazil mimo cíl, tedy své tělo.

Proč nás tedy p. Halík vyzývá: otevřete dveře svého domu, nebraňte se budoucímu násilí a nabídněte třeba i poslední skývu chleba; ženy a dívky, mějte pochopení pro jinou kulturu a křesťané, učiňte vstřícné gesto (vedle mytí a líbání nohou) a pomozte jinověrcům (muslimům) se stavbou jejich svatostánku; lidská sounáležitost bude naplněna, atd., atd.

Zastavil bych u toho zvýrazněného „V POSLEDNÍ CHVÍLI“; to je právě ten fenomén, který p. Halík  zuřivě obchází a argumentuje populistickým strachem, vzpourou proti elitám a většině národa doporučuje projít socioterapií! Vůbec si nepřipouští, že to v poslední chvíli může stát mnoho krve nevinných! A jde dále; dává příklad výchovy mladých muslimů v Německu i verši z Koránu. To je ten největší příklad pokrytectví; ano Korán obsahuje vše, i líbivé, smířlivé verše, hlavně z 1. mekkánského období, ale jako chlubivý knihomol by měl vědět (a on to dozajista ví), že většina textu, hlavně z posledního medinského období, je vůči jinověrcům a ateistům nenávistná s výzvami k násilí. Jsme-li u Koránu a p. Halík se chlubí, kolik má mezi muslimy dobrých známých, jestlipak se jich zeptal, jak je to dle Koránu s Marií: byla sestrou Mojžíše a ten byl strýcem Ježíše? A co si o tom myslí sám p. Halík? Jestliže je to chyba a nejvyšší se přece mýlit nemohl, jak je to tedy s autorstvím???

Ne, to jsou témata, která p. Halík programově obchází a to jej činí ještě více nevěrohodnějším. Rozlišuje akorát islám a islamismus a v islámských zemích se tomu evropskému výmyslu smějí; je to blábol. Stejný blábol je p. Halík schopen vypustit, když v jednom rozhovoru souhlasí s rozlišením mezi válečným uprchlíkem a ekonomickou vyžírkou, ale v zápětí řekne, že když už tady ti lidé jsou, musíme se o ně postarat.

Největší mantrou je však strach, který je, dle něj, populisty zneužíván; vždyť u nás žádní uprchlíci nejsou. Pláče nad vzpourou proti elitám, tedy jen proti těm, ke kterým se také počítá a vůbec si nepřipouští, že to není neurčitý strach, proč je většinový odpor k přijímání „uprchlíků“. Nechce vůbec vyslovit, že co uprchlík, to muslim (o Ukrajincích není řeč) a co umí muslim máme jak ve výloze nebo na školní tabuli při pohledu na Západ. Tedy ne strach, ale reálné vyhodnocení situace vede k požadavku – žádný muslim do ČR. M.j. vůbec existence muslimů se svou vírou je dle našich, ale evropských zákonů protiprávní a celý islám by měl být postaven mimo zákon.

Co říci závěrem: téměř každé veřejné vystoupení p. Halíka je iniciací imunitního systému společnosti a pak docela snadné nacházení hodnot s opačným znaménkem, než jaké jsou jím předkládány. I přes jistě mnohé texty panem Halíkem přečtené, zůstává, jako i někteří jiní, se svou intelektuální slepotou osamocen. Slepnutí je často léčitelné, ale konečná slepota v podobě vlastního nabubřeného ega už ne.

Miroslav Kulhavý

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

12:16 Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

Jsme svědky brutální války, kterou vede agresivní Putinovo Rusko proti Ukrajině. Tuto agresi odsoudi…