Komínek (KSČM): Dálnice D8 a boj tzv. ekologů

03.08.2012 15:15

O dostavbě zbylých čtyř kilometrů dálnice D8 se toho napsalo už tolik, že snad ani není co dodávat.

Komínek (KSČM): Dálnice D8 a boj tzv. ekologů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Faktem je, že nekonečné kolony kamionů, které se táhnou obcemi v Českém středohoří, hned tak nezmizí a lidé budou i nadále nuceni vdechovat nadměrné množství výfukových plynů. A ještě nějakou dobu přetrvají i obavy místních rodičů o bezpečí dětí, které se kvůli hustému provozu bojí vůbec pouštět ven.

K tomu všemu se navíc nyní značně zkomplikuje cestování z Teplic do Ústí nad Labem, protože kvůli soudem nařízenému přerušení prací na výstavbě důležité křižovatky v Řehlovicích se provoz v místě zúží do jediného pruhu.

A proč vlastně k zastavení stavebních prací došlo? Za vším stojí „ekolog“ Lubomír Studnička. Je to ten Studnička, který čelí obžalobě z vydírání. Toho se měl dopustit jako předseda Společnosti ochránců přírody Litoměřice, když se z investorů staveb na Litoměřicku pod pohrůžkou záměrných průtahů územního a stavebního řízení pokoušel vymámit částku ve výši statisíců korun. A že se mu v tomto ohledu opravdu daří!

Já osobně se ale domnívám, že pan Studnička není tak „zdatný“, aby takto složitou proceduru sabotování dostavby zbylých kilometrů dálnice zvládl sám.

Ostatně jeho propojení s dalším „ekologem“, Miroslavem Patrikem je veřejným tajemstvím a vlastně ani oni sami to nepopírají. Je zvláštní, že hlavně Patrik nezapomene navštívit každé slavnostní otevírání jakýchkoliv nových úseků silnic, kde ho zajímá hlavně stolek s občerstvením...

A takový výkvět ekologických aktivistů bohužel úspěšně sabotuje dostavbu komunikace, která má propojit Ústecký kraj s dalšími regiony a zabezpečit tak bezproblémovou dopravu jeho obyvatel do práce i za zábavou.

Paradoxem je, že tato stavba nemá problém s financováním a přitom se staví déle, než jiné. Například  taková rychlostní komunikace R7 vedoucí z Prahy přes Louny a Chomutov do Německa – v jejím případě nejsou žádné problémy ani s „ekology“, ani s nikým jiným, kdo by chtěl stavbu vychytrale blokovat podobně, jako tomu bylo třeba v případě hradecké dálnice. Jen připomenu, že zde „ekologové“ skoupili doslova za pakatel pozemky pod stavbou budoucí dálnice a poté se je snažili za několikanásobně vyšší cenu prodat. Přesto R7 jeden problém má - nedostatek financí. Obě silnice jsou si tedy velmi podobné, jejich problémy se ale diametrálně liší.

Ještě jedno vysvětlení na závěr. Pojem ekolog jsem označil uvozovkami zcela záměrně, skuteční ekologové se totiž musí za ty takzvané stydět. Pokud by tito pánové byli opravdu ekology, tak by se například daleko více zajímali o drastickou těžbu minerální vody v Kyselce na Karlovarsku či časovanou bombu Krušných hor - kloubnatku smrkovou, která napadá jehličnany. A to jsou podle mého názoru skutečné ekologické problémy. Ovšem z těchto skutečných ekologických problémů těmto pánům asi nic „nekápne“…

Jaroslav KOMÍNEK, zastupitel a člen Dopravní komise Rady Ústeckého kraje za KSČM

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

22:01 Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

Ve Strakově akademii se konalo v pořadí již 400. zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI, Ra…