Příhodová (ODS): Může pan ministr Dobeš ještě překvapit? Snad jen demisí…

03.01.2012 21:59

Nový rok, žádná změna, nápady pana ministra Josefa Dobeše opět na pořadu dne. Kolik toho ještě vydrží pedagogové, rodiče a děti?

Příhodová (ODS): Může pan ministr Dobeš ještě překvapit? Snad jen demisí…
Foto: odspraha1.cz
Popisek: Jana Příhodová

Pohled do roku 2011 nás přesvědčil, že pan ministr Dobeš jen srší nápady. A jakými! Mýlil by se ten, kdo by se domníval, že v novém roce přece jen zmírní, že přijdou na řadu seriózní témata...  Padá na mě hrůza, ale s postupující dobou i bezradnost. Kam až nápady pana ministra, jdoucí ode zdi ke zdi, musí zajít, aby všem došlo, že pedagogický sbor, rodiče a děti na to už nemají sílu. Nejdříve nápady brali jako špatný vtip, pak se zlobili a poukazovali na hloupost výkřiků, které jsou slyšet z budovy ministerstva školství, jenže, trvá to již dlouho, a všichni výše jmenovaní začínají být unaveni. Mohou sice doufat, že se mnoho nápadů nezrealizuje, ale kdo ví. Ještě se nevypořádali s poslední vlnou a už tu máme opět záměr hodný novoročního kalibru! Zkrácení přestávek na pět minut.

Možná panu ministrovi leží na srdci poctivost žáků, a nechce, aby psali úkoly ve škole, místo doma, no to byl hloupý žert. Pan ministr by měl někdy navštívit školu a kouknout na rozvrhy. Žáci se přesouvají z třídy do třídy, a ty jsou rozmístěny po celé škole v různých patrech. Pokud nebudeme chtít, aby žáci „lítali“ po chodbách, nestihnou přechody mezi třídami. A to je ta realita a pragmatismus. Nemluvíme ani o tom, že by žák letěl po chodbě, v běhu kousal do svačiny, a všichni budou doufat, že bude dávat pozor, aby do někoho nevrazil. Pití, které by měl mít s sebou, snad nevyleje na kolem spěchající kantorku, která se zdržela ve třídě s výkladem a jde si do kabinetu pro pomůcky do jiné třídy.  Dal by se popsat celý sled událostí, od snahy pojíst svačinu, napít se, připravit pomůcky na lavici ve třídě, kam se student přesune. To vůbec již nehovořím o tělocviku a možné návštěvě sociálního zařízení. A relaxační funkce přestávky? Jen pro připomínku panu ministrovi: i vězni a snad i zaměstnanci ABL  využívají institut odpočinku mezi rozdílnými činnostmi.

Ano, toto je ukázkový příklad zástupných témat, která chrlí někdo od zeleného stolu ve snaze odpoutat pozornost od skutečných a hlubokých průšvihů na resortu školství. Jinak to vnímat nelze. Začínám být přesvědčena o tom, že na ministerstvu školství mají zelenou jakékoli šílenosti, aby se odpoutala pozornost veřejnosti a v tichosti propluly opravdové průšvihy, které souvisejí se změnami a náhlými odchody pracovníků ministerstva, tlaku, který je na ně vyvíjen na destrukci, která probíhá v přímém přenosu a další, ne méně důležité věci, o vylepšení vzdělávacího systému s pomocí čerpání evropských peněz ani raději nemluvě. Veřejnost bude zahlcena dalším nesmyslem, který pan Dobeš vypustil do světa. A v soutěži hlouposti potom jistě ambice zvítězit má apologetika vyhlášky – umožnit ředitelům sladit časový plán výuky s dopravní obslužností malých škol! A pak že v novém roce nebude veselo. Vzduch nejapným humorem jen houstne. Milí rodiče, milí školáci ( moderně školačky a školáci) a drazí učitelé (dtto učitelky a učitelé), prosím vydržte, může být ještě hůř!

RNDr.  Jana Příhodová (ODS)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jana Příhodová - profil

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.