Není se čím chlubit, to špatné zůstalo. Filip Turek natřel vládu za EURO 7. A „kolaboranty“ na magistrátu taky

30.12.2023 4:46 | Rozhovor

„Měření otěru pneumatik a brzd, což jsou destruktivní součásti EURO 7, bez jasné metodologie, zůstávají,“ varuje bývalý automobilový závodník a prezident Jaguar Clubu Filip Turek ohledně normy EURO 7, na které nedávno došlo ke shodě. A kterou vláda aktivisticky prosazovala. Mluví také o řízené sebevraždě evropského automobilového průmyslu. A „ekoteroristech“, kteří blokují dopravu. „Ve všech okolních zemích jsou tito ekoteroristé postavení mimo zákon, u nás, díky řízené ignoraci ministra vnitra a sprosté kolaboraci pražského magistrátu s ekoteroristy, je PČR nucena dělat těmto individuím nejdražší ochranku na světě,“ stěžuje si.

Není se čím chlubit, to špatné zůstalo. Filip Turek natřel vládu za EURO 7. A „kolaboranty“ na magistrátu taky
Foto: Repro Youtube
Popisek: Bývalý automobilový závodník a podnikatel Filip Turek

Alexandr Vondra se pochlubil, že bylo dosaženo dohody na normě Euro 7. A že byla zásadně okleštěna. „Auta zůstanou dostupná. Autoprůmysl to zvládne.“ Měl jste už možnost se podívat, co tedy v této dohodě bude? Věříte Vondrovým slovům?

Je pravda, že na extrémní nátlak, který jsme jako motoristická obec rozpoutali, nedošlo ke smrtícímu posunutí emisních limitů, nicméně měření otěru pneumatik a brzd, což jsou destruktivní součásti EURO 7 bez jasné metodologie, zůstávají. Automobilový průmysl tvoří bohatství Evropy a západního světa přes 100 let, zmrzačit jej a chlubit se tím, že ještě chvilku přežije, je pokrytectví a výsměch.

Máme nějaké záruky, že i když v současné podobě nebude dohoda pro automobilový průmysl smrtelná, že za chvíli nepřijde Euro 8, které ho stejně pohřbí?

Anketa

Vadí vám chování Andreje Babiše v TV debatách a v Poslanecké sněmovně?

8%
90%
hlasovalo: 43734 lidí
Máme záruky, že tyto normy již dávno zákonitě nemůže plnit jakýkoli drobnější výrobce mimo ohromné koncerny, to je kam záměrně svět směřuje tímto centrálním plánováním, ze zemí z kdysi desítkami a stovkami samostatných výrobců zde celý automobilový svět ovládá 6 koncernů a jejich vedení jsou spíše političtí činitelé než podnikatelé a konstruktéři. Díky napojení na vlády, dotace, úlevy a zelené audity ve formě ESG chybí racionální vedení v automobilkách, které by se reálně vzepřelo EU a obnovilo konkurenceschopnost. Další varianta po EURO 7 by jen znamenala ještě větší urychlení konce běžných aut. Smrtící mimo jiné je i proto, že nepřišlo s jasnou metodologií měření a předstihem nutným pro technologický vývoj, což se u všech předchozích norem dělo, a tak i když se zdá neuvěřitelná i EURO 7, žádná záruka, že se třeba neobjeví další pokus a plnou verzi ještě před nuceným vypnutím výroby aut s motory, neexistuje.

Jak hodnotíte kroky vlády (nebo jejich absenci) v souvislosti s evropskými regulemi?

Vláda ve svých postojích lhala a za našeho předsednictví normu místo slibovaného bojkotu aktivisticky prosadila. Ke zmírnění došlo až na nátlak Švédů, Italů a dalších. Jediná cesta je racionální vláda, která odmítne jakékoli zákazy výroby aut se spalovacími motory a jejich prodeje na našem území a normu EURO 7 zruší.

Jeden takový případ, šéf Porsche a Volkswagenu Oliver Blume dle Business Insideru uvedl, že příští rok bude nejtěžší a plný rizikových scénářů. A bude se propouštět. Dopadnou tak podle vás další evropské automobilky?

Z BMW i z Mercedesu zní úplně stejné předpovědi. Stejně tak je vedení EU díky své tuposti a neznalosti reálií našeho trhu a průmyslu překvapeno z propadů prodeje evropských elektromobilů, které mají stejně převážně čínské baterie a komponenty, tak si i všimli expanze přímo čínských výrobců a nevědí a nebudou vědět co s ní, jen ji tedy přímo zapříčinili. Je to řízená sebevražda evropského automobilového průmyslu a jediná cesta ven je okamžitě přestat dusit náš průmysl centrálním nařizováním nenaplnitelných cílů a zelených „pětiletek“ a diktování zatím neexistujících a neproveditelných technologických řešení, jejichž potenciál je navíc strategicky v rukou konkurenční velmoci.

Jiří Zima, externí redaktor Světa motorů, tvrdí, že je Euro 7 nepochopené a že spojovat ji s Green Dealem a snahou snížit emise je chybné. A že se jedná především o jiné, škodlivé emise, kde je Evropa v regulaci naopak laxnější. „Současné rozhodnutí vyznívá jako zastavení tlaku na pokrok v čistotě spalovacích motorů a jako rezignace na vývoj v tomto parametru. Na rozdíl od různých elektromobilních fandů, já pro spalovací motory viděl ještě velkou budoucnost, ale teď už to vypadá, že se tu budeme zaklínat tím, že na nich už opravdu nemá cenu pracovat, protože ‚to přece stejně brzo nahradíme elektromobily‘. S pocitem, jak zachraňuje spalovací motory, dal pan Vondra (tedy pokud mu trochu neprávem dáme za toto prosazení plný kredit) odpůrcům spalovacích aut do rukou skvělý klacek, který v budoucnu použijí,“ tvrdí. Má nebo může mít pravdu?

„Tlak na pokrok“ je bolševický pojem ve smyslu poroučení větru, dešti nereflektující přirozenost vývoje díky trhu a konkurenci. Redaktoři automobilových časopisů jsou korumpováni automobilkami a 90 % času jezdí novými testovacími vozy, za které nemuseli zaplatit. My, kteří za svá auta musíme reálně utrácet námi vydělané peníze, jsme rádi za každé další neposouvání limitů emisí, které zde až po brutálním nátlaku neproběhlo a chceme snížení stávajících cenových hladin, posun konkurenceschopnosti a možnosti obnovovat náš v průměru 16 let starý vozový park za dostupné a samozřejmě oproti 16 let starým autům extrémně ekologické vozy již od zavádění EURO 5. Vývoj má fungovat směrem ke spolehlivosti, životnosti, bezpečnosti a trh má těžit z už tak zázračně čistých a funkčních aut a společnost má začít těžit z pokroku, který si tvrdě zaplatila vyšší životní úrovní v podobě lepší dostupnosti a ne znemožnit lidem vyšší cenou aut kvůli těmto nesmyslům vozový park neobnovovat.

Když aktivisté z Poslední generace opět blokovali dopravu, polili je členové Svobodných vodou. Ovšem v Panamě mělo blokování dopravy smrtelné následky pro aktivisty. Nemáte pocit, že pokud něco podobného bude pokračovat, je to jen otázka času, než dojde k nějaké skutečné tragédii?

Ono už k tragédiím došlo, když nepočítám Panamu, jedná se o pozdní příjezd sanitky ve Vídni pro pacienta a samozřejmě dříve či později toto veřejné ohrožování bude mít silné následky i u nás. Ve všech okolních zemích jsou tito ekoteroristé postavení mimo zákon, u nás díky řízené ignoraci ministra vnitra a sprosté kolaboraci pražského magistrátu s ekoteroristy je PČR nucena dělat těmto individuím nejdražší ochranku na světě, místo toho, aby je okamžitě odstraňovala ze silnic, jako se to děje ve všech okolních zemích.

Vzhledem k tomu, jak se vyvíjí situace ve světě, myslíte, že se v EU nakonec chytí za nos ohledně automobilů na spalovací pohon? Nebo už má současné osazenstvo příliš politicky nainvestováno, aby změnilo kurz?

Až se Evropané začnou mít špatně díky poškozenému a nekonkurenceschopnému automobilovému průmyslu v Evropě, což bude po covidu a Ukrajině, třetí zásadní rána, Timmermanse a von der Leyen nikdo za ucho vytahovat z jejich politických důchodů nebude, stejně tak jako dnes nikdo nepopotahuje a nesoudí Merkelovou za zavlečení Evropy do migrační spirály. Jen budeme potupně rušit tato idiotská nařízení až se zjistí, že jsou neproveditelná bez fatálních následků, což odborná veřejnost již jednoduše ví a varuje před tím, ale zelená propaganda je silnější. Stejně tomu bylo v případě přechodu na obnovitelné zdroje bez jaderných elektráren, což se také okamžitě vědělo, že je nesmysl a odstavení jádra se z GD v tichosti vyjmulo až po přiblížení se k hraně energetického kolapsu. Až nastane reálná krize, za tyto nesmysly jen bude nenáviděna dnešní generace zločinných politiků tou vnímavější částí obyvatelstva, ale dopadne to jako vždy, lidé si nechají mnoho líbit a rychle zapomínají, v tichosti se tyto stupidity přehodnotí. Auta se nakonec budou prodávat dál, stejně jako dnes všichni využíváme ruský plyn, jen kolem toho zažijeme mediální divadlo a další části zelené propagandy a pokrytectví. Green Deal je strategický návod s kouzlem nechtěného, jak rozložit, nebo rozdělit EU v případě jeho tvrdohlavé varianty, zatím ale projevuje značnou pružnost, fatální škody se bohužel projevují se zpožděním po ukončení mandátů zodpovědných osob. Vlk sice na půl chcípne hlady, ale EU dost možná ve formě zeleného skanzenu zůstane celá.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Šebesta

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pochopte, senioři, vy také musíte přispívat na zbraně. Profesor Keller a vládní nesmysly

18:59 Pochopte, senioři, vy také musíte přispívat na zbraně. Profesor Keller a vládní nesmysly

„Pokus o logickou argumentaci se stává pro příslušné orgány indicií, že možná pracujete pro cizí záj…