Karlovy Vary: Divadelní lávka je hotová a předána

08.05.2011 19:16

Během rekonstrukce Staré louky proběhla také kompletní výměna Divadelní lávky. Ta spojuje břehy řeky Teplé. V pondělí 2. května byla slavnostně předána jako hotové dílo.

Karlovy Vary: Divadelní lávka je hotová a předána

Původní Divadelní lávka přes řeku Teplou v lázeňské části Karlových Varů byla ve velmi špatném stavu. Proto bylo přistoupeno k její celkové obnově. Původní lávka tak byla snesena a nahrazena novou lávkou, která je řešena jako bezbariérová. Lávka zabezpečuje přechod pěších mezi Starou loukou na levém břehu a prostorem před divadlem na pravém břehu. V lávce je umístěna řada inženýrských sítí.


Rozpětí lávky je 18m a jedná se o jedno prosté pole přes řeku Teplou. Úroveň nástupní podesty na levém břehu zůstalo zachováno a nástupní podesta na pravém břehu (u divadla) se mírně snížila na stejnou úroveň a vyhovuje pro 50 letou vodu.

Přístup na lávku z obou stran je bezbariérový, rampou o sklonu 1:12 s jednou mezi podestou a schodištěm o 8 stupních na straně Divadelního náměstí respektive 6 stupních na straně Stará Louka.

Architektura lávky:

Nosná konstrukce tvoří výškový oblouk konstantní tloušťky.

Pro úpravu nástupu na Divadelní lávku na straně Staré Louky tj. eliptická podesta se schodištěm a rampa odsazená od břehu je zachována koncepce zpracovaná Ing.arch. Bokotou pro DÚR stavby Stará Louka. Nástupní rampa na lávku na straně divadla je rovněž odsazena od nábřežní zdi jak z estetických tak ze statických a konstrukčních důvodů.

Líc železobetonových zídek ramp je opatřen čistými žulovými haklíky, shora jsou ukončeny předsazenou oboustranně zaoblenou tryskanou žulovou římsou.

Obrubník na lávce je vyroben ze stejného materiálu jako římsy a je přímý a jednostranně zaoblený. Schodišťové stupně jsou tryskané, ze šedé žuly, na straně Divadla snímané, přímé, na straně Stará Louka jsou plné obdélníkové, různých poloměrů.

Zábradlí je lehkého vzhledu se splněním všech požadavků na mostní zábradlí. Je opatřeno svislou výplní s mezerou do 120 mm. Zábradlí je také přizpůsobeno osobám se sníženou schopností pohybu. Vrchní madlo ve výšce 1100 mm je eliptického tvaru , madlo pod ním pro vozíčkáře je ve výšce 900 mm a spodní zakončující tyč 120 mm nad obrubou slouží jako vodící tyč pro vozíčkáře. Horní madlo je z trubek z nerezové oceli a je k zábradlí kotveno pomocí šroubového spoje.

Dle požadavku památkářů je dlažba na lávce z mozaiky. Plocha mozaiky je ve světle šedé barvě jako je dlažba na Staré Louce. Mozaika ze žuly I.třídy rozměrů 60x60x60 má boční 4 strany řezané a horní a dolní stranu štípanou.

Dlažba na rampách je plzeňského typu a lokalita a barva je stejná jako pro dlažbu akce Stará Louka.

Veškeré kamenné prvky včetně opracování byly před použitím odsouhlaseny s objednatelem.

Barva nátěrů ocelových částí lávky je vyjma zábradlí šedá (RAL 7030). Barva ocelových částí zábradlí na lávce i na rampách je šedá (RAL 7023) vyjma madla z korozivzdorné zrcadlově leštěné oceli.

Technické řešení lávky:

1. Identifikační údaje

stavba : Karlovy Vary - obnova Divadelní lávky
objekt : SO 203 Divadelní lávka
objednatel/investor : Město Karlovy Vary - Odbor investic Magistrátu města Karlovy Vary
projektant : PONTIKA s.r.o.

Projektanti:

HIP: Ing. Jan Procházka
Ing. Marcel Zoufálek, Ing. Luděk Oberhofner,
Tereza Šimurdová, Jakub Rudolský, Štěpánka Hadáčková
architektonická spolupráce: Ing.arch. Miloslav Bokota

převáděná komunikace : cesta pro pěší

přemosťovaná překážka : vodní tok- řeka Teplá

Zhotovitel: : MPS Mostní a pozemní stavby s.r.o. Čepí 104, 533 3 Pardubice Společnost je vedena u Krajského soudu v Hradci Králové oddíl C, vložka 5834

 

2. Základní údaje o lávce Karlovy Vary - obnova Divadelní lávky

charakteristika lávky : ocelová svařovaná čtyřtrámová konstrukce s horní ortotropní mostovkou přes vodní tok, nepohyblivá, trvalá,

 

Délka přemostění : 17,10m
Délka mostu : 28.20m
Délka nosné konstrukce : 18,46m
Světlost : 17,10m
Rozpětí : 18,00m
Šikmost mostu : kolmá
Šířka mostu : 4,65m
Volná šířka lávky : 3,90m
Šířka mezi zvýšenými obrubami : 3,90m
Šířka průchozího prostoru : 3,90m
Volná výška na lávce : neomezená
Výška mostu nad terénem : 4,00m
Stavební výška : 0,748 m
Zatížení lávky : 4kN/m2

3. Skutečné termíny stavby a hodnota díla:

Zahájení : 18.5.2010
Ukončení : 17.12.2010
Slavnostní předání : 2.05.2011
Hodnota díla zhotovitele MPS : 9 279 148.- Kč včetně DPH

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mmkv.cz

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Tramvaje se na novou trať mezi Libercem a Jabloncem vrátí od 1. května

13:37 Liberec: Tramvaje se na novou trať mezi Libercem a Jabloncem vrátí od 1. května

Náročná modernizace tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou skončila. Cílem rozsáhlé re…