O prioritách v dopravní oblasti obou zemí tak jednali také ministr dopravy Pavel Dobeš se svým zahraničním protějškem ministrem infrastruktury Cezary Grabarczykem.
Přestože hlavním tématem byly otázky spojené s předsednictvím Polska v Radě EU a souběžné české předsedání visegrádské čtyřce, došlo i na řadu konkrétních dopravních otázek a témat, které jsou spojující pro obě země. Těm dominují zejména otázky jako revize evropské sítě TEN-T, propojení sousedních evropských regionů sítí vysokorychlostních tratí nebo tzv. letecký balíček, který povede ke snížení nákladů leteckých dopravců.
Polská strana se také ujistila o aktuálním termínu dokončení dálnice D1 až ke státní hranici, který je pro ni důležitý z hlediska konání fotbalového mistrovství světa. Ve svých diskusích v řadě bodů navázali ministři na závěry dubnového bilaterálního jednání obou resortů.
Vzájemně se oba šéfové resortů dopravy shodli také o tom, že hodlají mluvit v souladu i v debatách o rozpočtu Evropské unie na roky 2013 až 2020. Nově navržená podoba financování se totiž příliš nelíbí ani jedné ze stran. Polsko chce proto v EU bojovat za zachování a případné rozšíření politiky soudržnosti, která přináší dotace do nejchudších regionů sedmadvacítky.
Související:
Ministr P. Dobeš: Každý nový kousek dálnice je plus pro region
Češi chtějí čínské dálnice, tvrdí průzkum
Dotaz Pavlu Dobešovi můžete položit ZDE
##MINIPAS 4775##
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy