„Záměr vlády snížit financování krajské železniční dopravy je nepodložený a je v rozporu s Memorandem o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou uzavřeným mezi Českou republikou, jednotlivými kraji a Asociací krajů České republiky. Už letos odmítl stát doplatit navýšení o inflaci, ke kterému se také zavázal. Tímto novým krokem vláda říká, že smlouvy uzavřené státem pro ni nejsou závazné," komentuje situaci hejtmanka Jana Vaňhová.
Pokud by záměr vlády podpořila při schvalování rozpočtu poslanecká sněmovna, došlo by ke značnému omezení financování dopravní obslužnosti krajů. Ústecký kraj by měl o 54 milionů ročně méně a taková ztráta by se mohla dotknout až třetiny linek v regionu. Proto bude Ústecký kraj vyžadovat plnění závazků České republiky, které jsou v Memorandu obsaženy.
„V případě, že Česká republika poruší své závazky dané Memorandem o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou, bude Ústecký kraj ve veřejném zájmu postupovat za využití všech dostupných právních prostředků," doplňuje hejtmanka Vaňhová.
Vláda České republiky schválila usnesením ze dne 20. července 2011 záměr snížit účelové dotace krajům na dofinacnování dopravní obslužnosti veřejnou železniční dopravou v letech 2012 až 2014 z částky 2.649 mil. Kč na částku 2.049 mil. Kč, tj. snížení v každém roce o 600 mil. Kč. Přitom se Česká republika na základě Memorannda zcela jednoznačně zavázala k poskytnutí dotací krajům v původní výši 2.649 mld. Kč ročně v letech 2010-2019.
Zajištění dopravní obslužnosti stojí Ústecký kraj v letošním roce 1 182 810 000 korun, z toho 719 milionů pokrývá železniční dopravu.
Připravila: Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí
Související:
Škrty dopadnou tvrdě na občany. Hašek: Bežte za Kalouskem a Nečasem
##PROFIL 311##
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kr-ustecky.cz