Samotnému převodu zaměstnanců, který schvalovala i Vláda a který plní požadavky evropské legislativy, předcházelo dlouhé a citlivé vyjednávání s odborovými svazy na železnici. Jeho cílem bylo mimo jiné i sjednocení zaměstnaneckých benefitů. Výsledkem těchto dohod byl i vznik Memoranda, které dne 3. 8. 2011 podepsali zástupci Ministerstva dopravy, Českých drah, SŽDC a Odborové centrály.
Memorandum o převodu „Živé dopravní cesty" podepsalo devět z deseti odborových organizací působících na železnici. Nepodepsala jej pouze odborová organizace SOSAD . Součástí dohody není jen přechod tisíců železničářů z Českých drah pod hlavičku státní organizace SŽDC , ale i finanční vyrovnání v hodnotě 389 miliónu korun. Peníze dráhy dostanou například za techniku nebo stejnokroje, které si výpravčí vezmou sebou do nového působiště.
„Uskutečnění převodu Živé dopravní cesty je prvním krokem k dokončení transformace české železnice. Dojde k definitivnímu odloučení dopravce od provozovatele dráhy, jak to po nás žádá i Evropská unie. Jsem velmi rád, že Memorandum podepsalo 90% ze všech železničních odborových svazů. Pevně doufám ve zlepšení komunikace mezi jednotlivými subjekty, což povede k rapidnímu zlepšení současného stavu na české železnici," uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš.
Dále čtěte:
P. Dobeš: S novým rozpočtem budeme schopni stavět jen část plánovaných staveb
Ministr P. Dobeš: Bez územního rozhodnutí kraje není možné začít s dostavbou R43
##PROFIL 4775##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDEPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy