Matušovská (KSČM): Do České Třebové míří významný investor

15.04.2012 12:26

Rozsáhlý logistický projekt na vybudování kontejnerového překladiště se realizuje v České Třebové. Investor Metrans si malé východočeské město vybral díky tamnímu významnému železničnímu uzlu na strategickém koridoru do Brna a Ostravy.

Matušovská (KSČM): Do České Třebové míří významný investor
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

Přítomnost tak významné investice podpoří rozvoj celého regionu Ústeckoorlicka. Vytvořit by měla 800 až 900 pracovních míst.
 
Výstavba obřího překladiště kontejnerů v České Třebové přináší příliv investic, ale hlavně možnost zaměstnanosti do této oblasti. Projekt za 1,5 miliardy korun přinese stovky pracovních míst a rozvoj celého odlehlého regionu v podhůří Orlických hor.
 
Akciová společnost Metrans, dceřiná společnost HHLA (Hamburger Hafen and Logistics AG), se rozhodla pro stavbu dopravně-logistického centra právě v České Třebové. Po terminálech v Praze-Uhříněvsi, Lípě nad Dřevnicí a Nýřanech by se mělo jednat o další terminál v České republice. Nové překladiště v České Třebové by mělo vyrůst na výjezdu směrem na Semanín, kde už město schválilo prodej jedenácti hektarů pozemků společnosti Metrans. Součástí logistického centra měla být také pětipatrová budova, odkud bude v budoucnu řízena kontejnerová přeprava v rámci střední Evropy.
 
Pro nádraží v České Třebové bude tato stavba především znamenat nárůst počtu nákladních vlaků. Všechny kontejnerové vlaky, jedoucí přes střední Evropu, pojedou totiž přes toto překladiště. Denně by jich do něj mělo podle odhadů přijet dvacet a devatenáct odjet. Část kontejnerů by měly odvážet kamiony. Stavba překladiště by měla přinést nejen výše zmíněné počty nových pracovních míst, ale také rozvoj samotného města Česká Třebová.
 
Vedle logistické firmy by mohly v průmyslové zóně koupit pozemky i další společnosti. Město v minulosti odkoupilo pro rozvojové účely asi 20 hektarů pozemků sousedících s bývalým armádním areálem v Borku, z nějž vznikla tato průmyslová zóna. Prodávat by se měly zpočátku za pořizovací cenu, později i se ziskem. Do českotřebovské zóny chtějí přesunout výrobu také dvě rakouské a jedna česká firma, jejichž výroba a dodávky jsou na terminál navázané. Pro to bude potřeba asi deset hektarů pozemků pro strojírenskou výrobu a zaměstnat by tyto firmy mohly 200 až 250 pracovníků. Následně by i České dráhy musely přijmout další pracovníky, aby pokryly potřeby překladiště, jednalo by se zhruba o 50 nových míst.
 
S realizací uvedeného projektu souvisí, že v České Třebové chtějí mít opět celnici. Město první krok udělalo, konečné slovo ale bude mít Generální ředitelství cel. Přestěhovalo by celní úřad z Ústí nad Orlicí. Metrans hodlá také do města převést i veškerou administrativu.
 
Řada společností z přilehlé průmyslové zóny bude navíc většinou dovážet a vyvážet zboží právě prostřednictvím překladiště budovaného Metransem a nedaleko stojící celnice jim tak nabídne podstatně větší komfort odbavení než ta současná v Ústí nad Orlicí.
 
Případný přesun vítají i sami celníci. Nově budované překladiště k tomuto kroku přímo vybízí. Celnice by tak byla přínosem nejen pro samotné exportéry a importéry nebo speditéry. Ale jako součást realizace velkého projektu by to bylo pozitivním impulsem pro rozvoj České Třebové i celého regionu. Otázkou zůstává, zda by však nemělo dojít i k přiměřenému rozvoji silniční infrastruktury v návaznosti na výstavbu R35. KSČM v každém případě vítá záměr, který našemu kraji přinese nová pracovní místa a zároveň oživí nákladní železniční dopravu, která je šetrnější k životnímu prostředí.

Květa Matušovská, poslankyně Parlamentu ČR a zastupitelka Pardubického kraje

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Malý (Trikolora): Prý nás neosvobodili Rusové, ale Ukrajinci, píší

7:17 Malý (Trikolora): Prý nás neosvobodili Rusové, ale Ukrajinci, píší

Už zase kácíme pomníky a přepisujeme osnovy ve školách. Zase se pomalu vracíme k totalitě, socialism…