Pro možnost čerpání dotací z Evropské unie byl pro minulé dotační období sestaven takzvaný Integrovaný plán rozvoje města (IPRM). Soustředil projekty, které byly před nedávnem realizovány, nebo jejich realizace právě probíhá. Jedná se například o rekonstrukci a revitalizaci Benešovy třídy, jižní terasy starého města, labskou náplavku, rekonstrukci Bílé věže, Šimkových sadů atd. Věřím, že hradečtí občané ocení, že jejich město bude zase o něco hezčí a život v něm příjemnější.
Na období 2013 až 2017 se plánuje nové dotační období. Pro naši republiku to patrně bude poslední možnost k čerpání dotací z evropských fondů, a proto je velmi důležité, abychom na tuto příležitost byli dobře a včas připraveni. Proto již nějakou dobu probíhá diskuse na úrovni vedení města o podobě IPRM-II. Stranám a sdružením tvořící koalici vedoucí město byly předloženy návrhy na projekty, které by do tohoto plánu mohly být zařazeny.
V zastupitelském klubu a v místní organizaci TOP 09 Hradec Králové se snažíme stanovit si priority tak, aby IPRM-II odrážely nejen možnost naše město zkrášlit, ale také opravdu rozvíjet. Navíc jsme si dobře vědomi, že finančních prostředků nebude tolik jako v minulém období. Proto se snažíme najít akce, kde by účelnost, smysluplnost a spokojenost občanů byly z našeho pohledu na prvním místě.
Jako jedna z nejzanedbanějších městských částí Hradce Králové se nám jeví Kukleny se svou dopravní zátěží, chátrajícími průmyslovými areály a zanedbanou infrastrukturou. Proto v rámci IPRM-II navrhujeme, aby na tuto čtvrť byla jednoznačně zaměřena pozornost. Navrhujeme, aby areál bývalé koželužny byl revitalizován a vznikl zde komplex zahrnující byty pro seniory a s nimi spojené sociální a zdravotnické služby. Revitalizace malého labského náhonu a zřízení parkových a odpočinkových ploch v tomto prostoru by pak navazovalo a dotvářelo novou podobu této části Kuklen.
Pro rozvoj Kuklen je ovšem také životně důležité vyřešit jejich dopravní zátěž. V tomto ohledu je na místě přiznat, že pouze prostředky města na tyto problémy nestačí. Je třeba intenzivně jednat se státem a s krajem, aby myšlenka výstavby tzv. jižní spojky nezůstala pouze na papíře a ve stádiu slibů. Obavy, že kolem Hradce vznikne nový val, který oddělí město od zbytku světa předimenzovanou čtyřpruhovou komunikací, nejsou na místě. Právě vznikající nový územní plán v tomto ohledu počítá s komunikací se dvěma jízdními pruhy v úrovni terénu.
Obdobným problémem, který je rovněž do značné míry závislý na intenzivním jednání představitelů města se státními institucemi, je řešení zlepšení průjezdnosti podjezdem pod železnicí u hlavního nádraží či výstavba úplně nového podjezdu.
Je na nás komunálních politicích, abychom vždy měli v první řadě na mysli prospěch občanů a aby naše rozhodování bylo vedeno myšlenkou umožnit našemu městu skutečný rozvoj, a to jak ve smyslu kvalitního bydlení a životního prostředí, ale i rozvoje možných investic přinášejících nové pracovní příležitosti. V současné době mají právě Kukleny a její obyvatelé jedinečnou příležitost, jak dosáhnout zlepšení podmínek pro kvalitnější, příjemnější a v mnoha ohledech spokojenější život v této městské části. Věřím, že dojde ke shodě jak mezi politiky, tak i místními občany a že této příležitosti opravdu využijeme.
Ing. Richard Nádvorník
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Richard Nádvorník - profil