Hejtman Řihák: Stávající kapacita přistávacích drah ruzyňského letiště je nedostatečná

27.08.2013 10:30

Středočeští radní podají kasační stížnost proti rozsudku krajského soudu, který zastavil rozvoj letiště Václava Havla

Hejtman Řihák: Stávající kapacita přistávacích drah ruzyňského letiště je nedostatečná
Foto: Redakce
Popisek: Josef Řihák (ČSSD)

Rada Středočeského kraje na jednání dne 26. srpny 2013 vzala na vědomí rozsudek Krajského soudu v Praze, kterým bylo zrušeno Opatření obecné povahy – Zásady územního rozvoje Středočeského kraje vydané usnesením zastupitelstva Středočeského kraje v části textového i grafického vymezení veřejně prospěšné stavby s označením D300 a popisem „Plocha rozvoje Letiště Praha Ruzyně“. 

„Krajská rada souhlasí, abychom proti rozsudku Krajského soudu v Praze podali kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu do Brna. Jako hlavní důvod pro zrušení částí Zásad územního rozvoje Středočeského kraje shledal Krajský soud v Praze spornou otázku nedostatečného vyhodnocení kumulativních, synergických vlivů a vlivů na zdraví obyvatel, které byly součástí Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území. Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu Středočeského kraje jako pořizovatel Zásad územního rozvoje Středočeského kraje zastává názor, že rozsudek Krajského soudu v Praze je nesprávný a nepřezkoumatelný,“ informoval středočeský hejtman Josef Řihák.

Plocha rozvoje letiště Praha Ruzyně je celorepublikového významu, a proto je zařazena v Politice územního rozvoje 2008 ČR v článku 5 - koridory a plochy dopravní infrastruktury. Na rozvojové ploše ruzyňského letiště by měla vzniknout třetí přistávací a startovací dráha. Politika územního rozvoje 2008 České republiky je závazná pro pořizování zásad územního rozvoje krajů a územních plánů obcí. Koncepčně byla plocha rozvoje letiště řešena v územním plánu velkého územního celku  Pražského regionu a z něj byla beze změny převzata i do Zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

„Stávající kapacita přistávacích drah ruzyňského letiště je nedostatečná. To je patrné zejména v současné době, kdy se hlavní dráha modernizuje a veškerý provoz je veden na záložní ploše. Pokud má i v budoucnu Praha zůstat důležitým leteckým terminálem, pak máme v zásadě jen dvě možnosti – buď vybudovat třetí startovací plochu na Ruzyni, nebo umožnit převedení na civilní provoz letiště ve Vodochodech. Středočeský kraj podporuje první variantu. Proto jsme se rozhodli podat proti rozsudku kasační stížnost,“ doplnil hejtman Středočeského kraje Josef Řihák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kr-stredocesky.cz

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hannig (Rozumní): Chtěli nám zakázat přístup do lesů

16:02 Hannig (Rozumní): Chtěli nám zakázat přístup do lesů

Nebýt ombudsmana Stanislava Křečka (85), tak nečinností obou opozičních stran, jak ANO, tak SPD, sko…