Ministr Podivínský: Energetické úspory v budovách získají až 1,5 miliardy korun

01.10.2013 16:33

Dohoda Ministerstva životního prostředí se Sdružením automobilového průmyslu a Svazem dovozců automobilů přinese do konce roku 2014 programům na energetické úspory v budovách až 1,5 miliardy korun.

Ministr Podivínský: Energetické úspory v budovách získají až 1,5 miliardy korun
Foto: Česká televize
Popisek: Tomáš Podivínský

Ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský dnes podepsal s Antonínem Šípkem ze Sdružení automobilového průmyslu a Jaroslavem Tunklem ze Svazu dovozců automobilů dodatek k memorandu mezi zúčastněnými stranami. Ten Ministerstvu životního prostředí zajišťuje, že celkový objem finančních prostředků, které jsou poskytovány z poplatků získaných na ekologickou likvidaci autovraků a které může Ministerstvo životního prostředí využít na programy na snižování energetické náročnosti budov, může dosáhnout do konce roku 2014 až 1,5 miliardy korun.

„Dodatek memoranda, které bylo podepsáno v roce 2011, znamená dvě věci. V první řadě je to jasný signál, že automobilový průmyslu a racionální ochrana životního prostředí nejdou proti sobě. Že nejsou soupeři, ale partneři. Nesmyslné žabomyší války, které byly v minulosti často živené ekologistickými organizacemi, jsou minulostí. Dodatek nám dává jistotu, že poplatky, které jsou vybírány na ekologickou likvidaci autovraků, poslouží v maximálním objemu 1,5 miliardě korun programu Nové zelené úsporám. Je to vstřícný krok automobilového průmyslu a já za něj děkuji,“ říká ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský.

Memorandum mezi MŽP, AutoSAP a SDA ze dne 3. 6. 2011 potvrdilo možnost uvolnění nahromaděných prostředku z poplatku na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků i k jiným účelům než pouze na podporu sběru a zapracování autovraků, tj. např. jejich využití pro krytí bilančního deficitu programu Zelená úsporám. MŽP prohlásilo, že i přes úpravy, které byly předmětem předkládané novely, i nadále zůstane dostatečný objem finančních prostředků na plné krytí požadavků na sběr a likvidaci autovraků podle vývoje průměrné výše čerpání programu v minulých letech. Navrhovaná opatření byla jednorázovým opatřením. Program (autovraky) měl být posléze využíván pouze na podporu sběru a likvidace autovraků, což je uvedeno v současné novele.

Účinnost této změny se ovšem podepsaným dodatkem posouvá na 1. 1. 2015.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo životního prostředí

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

22:12 Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k médiím.