Brno: Rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

10.03.2020 11:38

Zástupci města a Ředitelství silnic a dálnic ČR podali rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten na konci února zrušil zadávací řízení na veřejnou zakázku VMO Žabovřeská I, etapa II. Město a ŘSD ve svém podání zpochybňují aktivní legitimaci stěžovatele a obhajují stanovené požadavky na profesní způsobilost.

Brno: Rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

Pro podání návrhu na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže musí navrhovatel splňovat dvě podmínky: musí se jednat o dodavatele, který by byl oprávněn a případně alespoň potenciálně schopen danou zakázku splnit. Dále musí tomuto potenciálnímu dodavateli hrozit nebo vznikat postupem zadavatele veřejné zakázky nějaká újma.

Podle zástupců města a ŘSD ale tyto podmínky naplněny nebyly a firma Deštruktprojekt námitku podávat vůbec nemohla. Vzhledem k možnostem společnosti totiž nebylo reálné, aby se o veřejnou zakázku ucházela. Má totiž živnostenské oprávnění pouze na provádění pozemních staveb, což jsou budovy, nikoli na realizaci pozemních komunikací.

Podle ÚOHS byl také ze strany města a ŘSD nadbytečný a nepřiměřený požadavek na řemeslné živnostenské oprávnění pro montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. „Zatímco v Česku je tato oblast činnosti automaticky součástí živnostenského oprávnění pro provádění staveb, v jiných zemích se může právní úprava odlišovat. Například právě na Slovensku se jedná o dvě odlišná, samostatná oprávnění,“ uvedl ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic ČR David Fiala. „Naším zájmem jako zadavatele jsou bezproblémové dodávky – a je třeba zdůraznit, že uvedené činnosti spjaté s elektrickými zařízeními představují v rámci zakázky objem přes sto padesát miliónů korun bez DPH. Proto jsme stanovili, že budeme uchazeče hodnotit podle obsahu předmětu jednotlivých předložených živnostenských oprávnění. Jinými slovy: není směrodatné, jak se ta která činnost jmenuje, ale jak je přesně popsána a vymezena,“ dodal Fiala.

Projekt VMO Žabovřeská je jednou z nejdůležitějších dopravních staveb v Brně. S pracemi začali dělníci v roce 2018, dokončení by podle předpokladů mělo být v roce 2023. Na první etapě práce už probíhají, hotové by měly být do konce letošního roku. Druhá etapa zahrnuje zejména rozšíření silnice a vybudování tunelu ve skále pro tramvajovou dopravu, měla začít letos na jaře. Nyní se čeká na rozhodnutí ohledně podaného rozkladu.

(zdroj: brno.cz)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

20:27 Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

Úsporu elektrické energie až o 90 % přinese městu Litoměřice projekt „Obnova soustavy veřejného osvě…