Brno se zapojuje do Cyklourban+. Pomůže rozvoji cyklodopravy

14.04.2019 7:30

Cyklodopravu jako významnou součást dopravního systému ve městě se rozhodlo podpořit vedení Brna. Zapojí se proto do mezinárodního projektu Cyklurban+. Ten navazuje na úspěšného předchůdce, který si vyzkoušela města na Slovensku, v Polsku, Litvě nebo Estonsku. Radní s Odborem dopravy navíc plánují rozšíření sítě stojanů na kola i rozvoj cyklostezek.

Brno se zapojuje do Cyklourban+. Pomůže rozvoji cyklodopravy
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Zvyšování podílu cyklodopravy s sebou přináší pozitivní dopady, jako je snížení počtu emisí, které produkují dopravní prostředky, ale naráží rovněž na řadu komplikací. Právě s potížemi, jako je nenavazující infrastruktura nebo problematické vzájemné doplňování a návaznost jednotlivých druhů dopravy, projekt Cyklourban+ pomůže nebo alespoň sníží jejich dopady. Zapojeným městům umožňuje přidat se k celé řadě aktivit.

Mezi ně patří především komplexní audit cyklodopravy ve městě, který bude vypracovaný s ohledem na návrhy ke zlepšení stávající situace a potřeby uživatelů. Využít mohou i poradenství ke sběru dat, analýzu možností pro financování jednotlivých plánovaných opatření a také školení pro úředníky, kteří mají zařazování konkrétních plánů a inovací na radnicích na starost. Brno se přitom svojí podporou projektu nezavazuje k finanční spoluúčasti.

Aktivita města u zapojení se do projektu nekončí. Vedení Brna chce podpořit využívání kola nebo koloběžky k přepravě i dalšími způsoby. Jedním z nich je plánování konceptu parkování pro tyto dopravní prostředky. Odbor dopravy pomáhá vytvořit mapu lokací, kde by mohly vzniknout nové stojany a doky pro kola. Ty by mohli využívat jak běžní cyklisté, tak bikesharingové společnosti. Jednání chce brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl vést mimo jiné i se zástupci společností provozujících sdílení kol. Při plánování se počítá také s očekávaným rozvojem elektrokol a elektrokoloběžek, díky kterému by se mohl podíl cyklodopravy v Brně výrazně zvýšit.

Plánování míst pro zaparkování kol si klade za cíl předcházet chaosu, kdy lidé náhodně odkládají kola u plotů, dopravních značek a na jiných nevhodných místech. Síť parkovacích míst pomůže také zvýšit bezpečnost cyklistů i chodců. Zejména pro chodce nevhodně odložená kola často představovala zvýšené riziko. Souběžně s vytvářením koncepce se bude pracovat také na provázání a zkvalitnění sítě cyklostezek. Jedná se o další krok ve snaze o zvýšení komfortu tohoto způsobu dopravy v Brně.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

střelba na FF

Dobrý den, kdy bude ukončeno vyšetřování střelby na FF? Netrvá vyšetřování nějak dlouho? A druhá věc, co mě zajímá je, zda stát nějak odškodnil nebo odškodní rodiny obětí? Já netvrdím, že za to stát může, ale je to to nejmenší, co můžete udělat.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Volač a Klikač okrádají Česko

22:28 Jihlava: Volač a Klikač okrádají Česko

Přednáška zaměřená na ochranu před digitálními útoky se uskuteční v kině Dukla Jihlava ve středu 29.…