Hradec Králové: Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé

29.03.2017 10:01

Definitivní stanovisko města k modernizaci železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dali dnes svým hlasováním městští zastupitelé. Vyjádřili podporu urychlené přípravě a následné výstavbě dvoukolejného provozu mezi těmito dvěma krajskými metropolemi.

Hradec Králové: Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Přistoupení k memorandu už schválili včera zastupitelé Královéhradeckého kraje i radní Pardubického kraje. Pardubice budou o připojení se k memorandu jednat v dubnu. Slavnostní podpis memoranda by byl pro hejtmany obou krajů a primátory Hradce Králové a Pardubic otázkou několika následujících týdnů.

Memorandum k uskutečnění projektu modernizace železniční trati Hradec Králové – Pardubice je výrazem zájmů obou krajů i krajských měst podpořit tento investiční záměr Správy železniční a dopravní cesty spočívající především ve zkrácení jízdní doby, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, zmírnění vlivu nepravidelností v dopravě a ve zkvalitnění železniční dopravní cesty. „Královéhradecký kraj podporuje modernizaci a dokončení zdvojkolejnění celého úseku tratě, která bude nejenom pro obyvatele Královéhradeckého kraje znamenat zkrácení jízdní doby, díky zvýšení rychlosti, ale především zvýšení kapacity a efektivity provozu železniční dopravy,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

„Plánované zdvojkolejnění povede k větší stabilitě jízdního řádu, odstraní se jím křižování vlaků a vlakové soupravy budou navíc moci využívat celý svůj rychlostní potenciál. Na trati jsou nasazeny nejmodernější dynamické elektrické nízkopodlažní jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Této rychlosti však soupravy nemohou v celém úseku tratě nyní využívat,“ popsal Martin Červíček, první náměstek hejtmana pro dopravu.

O zdvojkolejnění železniční trati se začalo uvažovat už odhadem ve třicátých letech minulého století. Záměr zdvojkolejnit trať č. 031 je zakotven i v platném Územním plánu Hradce Králové, který byl schválen roku 2000. "Význam projektu si vedení města velmi dobře uvědomuje. Jedná se o jedinečnou příležitost, díky které může Hradec Králové získat tolik potřebné železniční napojení na národní i mezinárodní železniční koridory, a tím zlepšit svou pozici v rámci České republiky," přidává další výhody připravovaného projektu Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.

Užitečné odkazy:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Varnsdorf: Poplatky za odpad a psa nyní vyřídíte z pohodlí domova. Město spouští portál občana

20:27 Varnsdorf: Poplatky za odpad a psa nyní vyřídíte z pohodlí domova. Město spouští portál občana

Neřešte úřední hodiny a neztrácejte čas u přepážky. Mějte místní poplatky jednoduše pod kontrolou a …